INT4921 Design SemioticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT4921 Tasarımda Gösterge Bilim Bahar
Güz
2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, göstergebilim temel bilgilerinin edinilmesi ile iç mimari tasarım alanında bu bilginin tasarlama sürecinde bir araç olarak ve tasarımların çözümlenmesi / değerlendirilmesi için bir yöntem olarak nasıl kullanlabileceğine ilişkin yeterliliğin kazandırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Anlamı oluşturan tarafların belirlenmesi
II. Tasarım ve anlam ilişkisinin anlaşılması
III. Göstergebilim temel bileşenlerinin anlaşılması ile farklı tasarım alanlarındaki ürünlerin çözümlenmesi
IV. Göstergebilim temel bileşenlerinin mekâna ilişkin karşılıklarının saptanması
V. Tasarımdaki çok katmanlı anlamların saptanması, değerlendirilmesi ve kullanılması

Dersin İçeriği

1.Giriş
‘İletişim olarak Tasarım’
Film Gösterimi ve Tartışma
2.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı
3.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim
(gösterilen – gösterge – gösteren)
4.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod
Film Gösterimi ve Tartışma
5. ‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam
6.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal
Okuma ve Tartışma
7.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı
8. Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram
9. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
10. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
11. Mimari Mekân Çözümlemeleri
Bireysel Araştırma ve Sunumlar
12. Mimari Mekân Çözümlemeleri
Bireysel Araştırma ve Sunumlar
13. Mimari Mekân Çözümlemeleri
Bireysel Araştırma ve Sunumlar
14. Tekrar ve Teslim

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ‘İletişim olarak Tasarım’ Film Gösterimi ve Tartışma
2) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı
3) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim (gösterilen – gösterge – gösteren)
4) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod Film Gösterimi ve Tartışma
5) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam
6) 'İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal Okuma ve Tartışma
7) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı
8) Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram
9) Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
10) Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
11) Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar
12) Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar
13) Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar
14) Tekrar ve Teslim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge.
Diğer Kaynaklar: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 3 4 12
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4