INT4001 Interior Architectural Design VBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT4001 İç Mimari Tasarımı V Güz 2 6 5 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ŞEYDA ARGUNER DANA
Öğ.Gör. RAGIP EMRE EVRENOS
Öğ.Gör. KAAN ÖDEMİŞ
Öğ.Gör. SİNAN POLVAN
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin ana amacı, kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda iç mekan tasarımının yapılmasıdır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Mekan senaryo, konsept ve tasarım üretimi, yapı malzeme ve teknolojisinin öğrenilmesi ve kullanımının geliştirilmesi

Dersin İçeriği

I- Konunun tanımlanması ve analiz edilmesi.
II- Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi.
III- Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonunun geliştirilmesi.
IV- Srüktür sisteminin araştırılması
V- Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerilerinin yapılması.
VI- Eskizler ve modeller yaparak konunun geliştirilmesi.
VII- Önerilerin gelişimine gore projenin yapılandırılması,uygulaması üzerinde araştırmanın yapılması, yeniden analizinin yapılması, sorgulanması tartışılması
VIII- Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konunun tanımlanması ve analizi
2) Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi
3) Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonu geliştirilmesi Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi
4) Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonunun geliştirilmesi. Srüktür sisteminin araştırılıp saptanması
5) Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerisinin yapılması.
6) Eskizler ve modeler yaparak konunun geliştirilmesi
7) Ara Juri 1 Ara Juri 1 için hazırlık
8) Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerisinin yapılması. Eskizler ve modeler yaparak konunun geliştirilmesi.
9) Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerisi yapar. Eskizler ve modeler yaparak konuyu geliştirir.
10) mekan, mobilya ve diğer ihtiyaçlar için strüktürel sistem araştırılmasının yapılması, iç mekan cephelerinin çalışılması
11) mekan, mobilya ve diğer gereksinimler için strüktürel sistem araştırılmasının yapılması iç mekan görünüş ve kesitlerinin çalışılması
12) Ara Jüri 2 Ara Juri 2 için hazırlık
13) mekan, mobilya ve diğer gereksinimler için araştırmanın yapılması, iç görünüş ve kesitlerin çalışılması, mobilya malzeme, renk ve strüktürlerinin çalışılması
14) iç mekan görünüş ve kesitlerinin çalışılması mobilya malzeme, renk ve strüktürlerinin araştırılması
15) Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması.
16) Final Jürisi Final Jürisi için hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standarts / J. Panero & M. Zelnik
Interior spaces: space, light, material / ed. C.Schittich, Munchen: Edition detail, 2002
Time-saver standarts for interior design and space planning/ed.J.De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw – Hill, 2001

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 128
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 100
Ara Sınavlar 2 16
Final 1 8
Toplam İş Yükü 252

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 5
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 5
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 5
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 5
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 5
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, 5
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 4
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 5
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 4