İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT4001 | İç Mimari Tasarımı V | Güz | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Görevlisi HANDAN DUYAR GÜZELCE Öğ.Gör. MÜGE TAŞTAN Öğ.Gör. RAGIP EMRE EVRENOS Öğ.Gör. KAAN ÖDEMİŞ Öğ.Gör. İSTEM ÖZDİLEK Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Proje alanına teknik gezi yapılması |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere konaklama, eğlence ve kültürel işlevler için karmaşık mekânsal ilişkileri tasarlama, planlama ve uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin, mevcut fiziksel ve sosyal koşulları tanımaları, çağdaş mesleki becerileri deneyimlerken kullanıcı merkezli tasarıma önem vermeleri beklenmektedir. Bilgiye erişmek ve tasarımlarını görselleştirmek etmek için modern teknolojik araçların etkili kullanımıyla, soyut ve somut kavramlar kullanarak yenilikçi, estetik ve çok işlevli mekânsal çözümler yaratmaları teşvik edilmektedir. Bir diğer amaç ise mekânsal donatı ve inşaat teknikleri hakkında pratik bilgi vermektir. Ders, insan-çevre ilişkilerine, kullanıcı sağlığı ve güvenliğine, evrensel tasarım ilkelerine ve sürdürülebilirliğe odaklanan bütünsel tasarıma öncelik vermektedir. Öğrencilerin, toplumsal ve kültürel haklara ve çevresel sürdürülebilirliğe saygı gösteren kapsayıcı bir yaklaşım benimsemeleri beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Kullanıcı ihtiyaçlarına uygun olarak, konaklama, eğlence ve kültürel aktivite/fonksiyonlara hizmet eden karmaşık mekansal ilişkileri tasarlar, planlar ve uygular. 2. Çağın gerektirdiği becerilerle fiziksel ve sosyal koşulları göz önünde bulundurarak kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanır ve mekan ve kullanıcıları hakkında bilgileri yorumlayarak mekânsal çözümler üretir. 3. Soyut ve somut kavramları kullanarak yaratıcı, yenilikçi, estetik ve çok işlevli karmaşık mekânsal çözümler tasarlar. 4. Bilgiye erişmek ve fikirlerini temsil etmek için çağdaş teknolojik araçları etkili bir şekilde kullanır. 5. Tasarım ve uygulamalarda çağdaş mekânsal donatı ve inşaat tekniklerini öğrenir ve uygular. 6. Farklı kullanıcı gruplarına hitap eden, konaklama, eğlence ve kültürel aktivite ve fonksiyonlara ev sahipliği yapan mekanlarda insan-çevre ilişkisini, kullanıcı sağlığını ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilirliği dikkate alan bir tasarım yaklaşımı benimser. 7. Toplumun ve doğanın sosyal ve kültürel haklarına saygılı bir yaklaşımı benimser. |
I- Konunun tanımlanması ve analiz edilmesi. II- Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi. III- Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonunun geliştirilmesi. IV- Srüktür sisteminin araştırılması V- Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerilerinin yapılması. VI- Eskizler ve modeller yaparak konunun geliştirilmesi. VII- Önerilerin gelişimine gore projenin yapılandırılması, uygulaması üzerinde araştırmanın yapılması, yeniden analizinin yapılması, sorgulanması tartışılması VIII- Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Anlatım, Bireysel Çalışma, Gezi, Gözlem, Okuma, Saha Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Simülasyon, Sosyal Faaliyet, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje Hazırlama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Döneme giriş - Dönem projesine giriş Proje saha gezisi - Proje ve yapının tanıtımı | Araştırma sunumu hazırlığı |
2) | Araştırma Sunumları: Proje sahasının analizi - Konsept geliştirme - Senaryo ve gerekli program ve işlevlerin sunumu | Çalışmanın geliştirilmesi; Proje sahasının analizi - Konsept geliştirme - Senaryo ve gerekli program ve işlevlerin sunumu |
3) | Konsept Geliştirme Senaryo ve gerekli işlevler/faaliyetler - Planlar ve bölümler - Atmosfer çalışmaları eskizleri | Eskiz çalışmaları Senaryo ve gerekli işlevler/faaliyetler - Planlar ve kesitler- Atmosfer çalışmaları eskizleri |
4) | Konsept Geliştirme Senaryo ve gerekli işlev ve etkinlikler 1/100 yerleşim planları-kesitler, 3D Çizimler, Model | Eskizler: Konsept Geliştirme Senaryo ve gerekli işlev ve etkinlikler 1/100 yerleşim planları-kesitler, 3D Çizimler, Model |
5) | ARA JÜRİ I | Konsept Paftası - Çevre/yapı analiz & tasarım fikirleri ve senaryonuntaslakları ve Görselleri - 1/100 Yerleşim Planları – 1/50 Ortografik çizimler, 3D Model perspektifler, 1/50 Model |
6) | Tasarım Geliştirme | 1/50 Planlar – Kesitler - 3 boyutlu çizimler/eskizler ¬ 1/20 Planlar – Kesitler - 3 boyutlu çizimler – Malzeme panosu – Detay çizimleri (1/10-1/5) |
7) | Tasarım Geliştirme | 1/50 Planlar – Kesitler - 3 boyutlu çizimler/eskizler ¬ 1/20 Planlar – Kesitler - 3 boyutlu çizimler – Malzeme panosu – Detay çizimleri (1/10-1/5) |
8) | Tasarım Geliştirme | 1/20 Planlar – Kesitler - 3 boyutlu çizimler/eskizler ¬1/10 Planlar – Kesitler - 3 boyutlu çizimler – Malzeme paftası– Ayrıntılar |
9) | Tasarım Geliştirme | 1/20 Planlar – Kesitler - 3 boyutlu çizimler/eskizler ¬1/10 Planlar – Kesitler - 3 boyutlu çizimler – Malzeme paftası – Detaylar |
10) | ARA JÜRİ II | Konsept paftası - 1/100 Site Planları - 1/50 Ortografik çizimler - 1/20 Kısmi Ortografik Çizimler - 3D Model – Perspektifler, 1/10-1/5 Detaylar, Malzeme paftası |
11) | Tasarım Geliştirme | Mekan, mobilya ve diğer ihtiyaçlar için strüktürel sistem araştırılmasının yapılması, iç mekan cephelerinin çalışılması |
12) | Tasarım Geliştirme | Mekan, mobilya ve diğer gereksinimler için strüktürel sistem geliştirilmesi İç mekan görünüş ve kesitlerinin geliştirilmesi |
13) | Tasarım Geliştirme | İç mekan görünüş ve kesitlerinin geliştirilip tamamlanması Mobilya, malzeme, renk ve iç mekana kurulmuş olan ek strüktürlerin geliştirilip tamamlanması |
14) | Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin final jürisine hazırlanması. | Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin final jürisine hazırlanması. |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok / None |
Diğer Kaynaklar: | • Borges, Tiago P., et al. Studies on Types: Dormitories. Switzerland, CRC Press LLC, 2023. • Friedman, Avi, and Wybor, John. Innovative Student Residences: New Directions in Sustainable Design. Avusturya, Images Publishing, 2016. • Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards / J. Panero & M. Zelnik, 1979. • Interior Spaces: Space, Light, Material / ed. C. Schittich, Munchen: Edition detail, 2002. • Manarang, Maria Angelica D.. Holistic Living and Learning: Designing a New Typology of Dormitories for Architecture Students of School of Design and Arts as a Venue for Students Development. Philippines, De La Salle-College of Saint Benilde, 2015. • Marsh, Norman F.. Design for a College Dormitory. N.p., University of Illinois, 1897. • Mullins, William, and Allen, Phyllis. Student Housing: Architectural and Social Aspects. United Kingdom, Crosby Lockwood, 1971. • Niesewand, Nonie. Converted spaces. Londra, Conran Octopus, 1998. • Staab, Sarah Quinn. Modern Dormitory Design and the Histoircal Ideal of College Living. N.p., Cooper-Hewitt, National Design Museum, Smithsonian Institution; and Parsons The new School of Design, 2006. • Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning /ed. J. De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw-Hill, 2001. • Yanni, Carla. Living on campus: An architectural history of the American dormitory. U of Minnesota Press, 2019. • Blueprint to Brilliance Through Interior Design." Coursera, www.coursera.org/learn/blueprint-to-brilliance-through-interior-design/home/module/1. Accessed 19 Sept. 2024. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Juri | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 102 |
Ödevler | 2 | 8 |
Ara Juri | 2 | 24 |
Final | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü | 262 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, | 5 |
2) | 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, | 4 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, | 5 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, | 4 |
5) | İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, | 4 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, | 5 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, | 4 |
8) | İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. | 4 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, | 3 |