Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilir Tasarıma Genel Bakış:
Ekolojik tasarım prensiplerinin kentsel ölçekten, bina ölçeğine doğru ele alınması. LEED sertifikasyon sisteminin incelikleri. Sürdürülebilir tasarımın genel mimari ilkelerle nasıl bağdaştırıldığına dair incelemeler. Ele alınacak konular arasında, malzeme seçimi, gömülü enerji kavramı, geri dönüşüm yöntemleri, kalite ve dayanıklılık ve yaşam döngüsü fiyat analizi bulunmakta. |
Yok |
2) |
Yeşil Binaların Sertifikalandırılması ve Pazarlanması:
Sürdürülebilir binaların pazarlanabilir olması için, belirli ölçütlere göre inşa edilmiş olmaları gerekir. Ders kapsamında bu ölçütler ele alınacak ve çeşitli değerlendirme sistemleri hakkında bilgi edinilecektir. Bunarlın arasında Green Building Advisor software, Athena Environmental Impact Estimator, ENVest, LEED, ve Green Globe Standards bulunmaktadır. |
U.S. Green Building Counci'ın (LEED sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.usgbc.org/
British Research Establishment Environmental Assessment Method'ın (BREEAM sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.breeam.org/ |
3) |
Binalarda Aydınlatma:
Mekan aydınlatması kavramının, ışık kaynağı, ışık kalitesi, yüzey yansımaları, aydınlatma kontrolü ve aydınlatma uygulamaları bazında değerlendirilmesi. Ders kapsamında, doğal aydınlatmanın, hem insan sağlığı hem de enerji tasarrufu açısından önemine değinilecek, iç mekanlardaki aydınlatma kalitesi irdelenecektir. |
Okuma: Sinopoli, s. 47-56 |
4) |
Pasif güneş mimarisi |
Yok |
5) |
Yenilenebilir enerjinin temeli: Güneş enerjisi |
Okuma: Droege s. 307-312 (100% Renewable: One Man’s Journey for a Solar World); Simon s. 87-102 (Solar Energy) |
6) |
Rüzgar enerjisi |
Okuma: Simon s. 103-122 (Wind Energy) |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Suyun tasarruflu kullanımı, gri su geri kazanımı, yağmur hasadı |
Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 78-83) |
9) |
Sürdürülebilir tasarımda malzeme, gömülü enerji kavramı |
Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 84-106) |
10) |
Beşikten beşiğe (Cradle 2 cradle) tasarım ve sürdürülebilir malzeme sertifikasyon sistemleri |
Okuma: McDonough and Braungart: Introduction (s. 3-16) |
11) |
Toplumsal sürdürülebilirlik |
Okuma: Simon Guy, & Steven A. Moore, s. 47-58 |
12) |
Sürdürülebilir tasarımın geleceği |
Yok |
13) |
Öğrenci sunumları |
Final ödevine ilişkin ön sunum |
14) |
Öğrenci sunumları |
Final ödevine ilişkin ön sunum |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
3 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
4 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
3 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
4 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
5 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
4 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
5 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
4 |