INT3904 Sustainable DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3904 Sürdürebilir Tasarım Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EYLEM ÖNAL ŞAHİN
Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, sürdürülebilir tasarım ve pasif güneş mimarisi prensiplerinin, genel mimarlık disiplinine entegrasyonu konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Gerçek fiziksel, ve çevresel ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz eder, sürdürülebilir tasarımın gerekleriyle sentezleyerek yaratıcı mekânsal çözümler üretir,

2. Uygun çevreci teknolojileri tanır ve mimari tasarım kapsamında nasıl kullanılacağı konusunda bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında pasif güneş mimarisi, gün ışığı kullanımı, fotovoltaik paneller, rüzgar enerjisi, çift cephe teknolojileri, beşikten beşiğe tasarım, sökülebilir tasarım, sıfır karbon/emisyon stratejileri ve diğer sürdürülebilir tasarım ilkeleri ele alınacaktır. Ayrıca örnek projeler incelenecek, başarılı ve başarısız yönleri irdelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sürdürülebilir Tasarıma Genel Bakış: Ekolojik tasarım prensiplerinin kentsel ölçekten, bina ölçeğine doğru ele alınması. LEED sertifikasyon sisteminin incelikleri. Sürdürülebilir tasarımın genel mimari ilkelerle nasıl bağdaştırıldığına dair incelemeler. Ele alınacak konular arasında, malzeme seçimi, gömülü enerji kavramı, geri dönüşüm yöntemleri, kalite ve dayanıklılık ve yaşam döngüsü fiyat analizi bulunmakta. Yok
2) Yeşil Binaların Sertifikalandırılması ve Pazarlanması: Sürdürülebilir binaların pazarlanabilir olması için, belirli ölçütlere göre inşa edilmiş olmaları gerekir. Ders kapsamında bu ölçütler ele alınacak ve çeşitli değerlendirme sistemleri hakkında bilgi edinilecektir. Bunarlın arasında Green Building Advisor software, Athena Environmental Impact Estimator, ENVest, LEED, ve Green Globe Standards bulunmaktadır. U.S. Green Building Counci'ın (LEED sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.usgbc.org/ British Research Establishment Environmental Assessment Method'ın (BREEAM sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.breeam.org/
3) Binalarda Aydınlatma: Mekan aydınlatması kavramının, ışık kaynağı, ışık kalitesi, yüzey yansımaları, aydınlatma kontrolü ve aydınlatma uygulamaları bazında değerlendirilmesi. Ders kapsamında, doğal aydınlatmanın, hem insan sağlığı hem de enerji tasarrufu açısından önemine değinilecek, iç mekanlardaki aydınlatma kalitesi irdelenecektir. Okuma: Sinopoli, s. 47-56
4) Pasif güneş mimarisi Yok
5) Yenilenebilir enerjinin temeli: Güneş enerjisi Okuma: Droege s. 307-312 (100% Renewable: One Man’s Journey for a Solar World); Simon s. 87-102 (Solar Energy)
6) Rüzgar enerjisi Okuma: Simon s. 103-122 (Wind Energy)
7) Ara Sınav
8) Suyun tasarruflu kullanımı, gri su geri kazanımı, yağmur hasadı Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 78-83)
9) Sürdürülebilir tasarımda malzeme, gömülü enerji kavramı Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 84-106)
10) Beşikten beşiğe (Cradle 2 cradle) tasarım ve sürdürülebilir malzeme sertifikasyon sistemleri Okuma: McDonough and Braungart: Introduction (s. 3-16)
11) Toplumsal sürdürülebilirlik Okuma: Simon Guy, & Steven A. Moore, s. 47-58
12) Sürdürülebilir tasarımın geleceği Yok
13) Öğrenci sunumları Final ödevine ilişkin ön sunum
14) Öğrenci sunumları Final ödevine ilişkin ön sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mary Guzowski, Towards Zero-Energy Architecture: New Solar Design, Laurence King Publishers, 2010

Michael Braungart, Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press, 2002

James M. Sinopoli, Smart Buildings Systems for Architects, Owners and Builders, Butterworth-Heinemann, 2009
Diğer Kaynaklar: Yok/None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Küçük Sınavlar 5 % 5
Ödev 5 % 5
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Proje 2 18 36
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.