INT3902 Interdisciplinary Design StudioBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3902 Disiplinlerarası Tasarım Stüdyosu Bahar 0 4 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. NAGEHAN YAĞMUR ŞİMŞEK SÖNMEZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Günümüzde karşılaştığımız sorunların artan bir kısmı, tek bir disiplinle ele alınamayacak kadar karmaşıktır. Bu ders, herhangi bir tek tasarım disiplininin sınırlarını aşan tasarım çözümleri geliştirmeye odaklanır. Farklı tasarım disiplinlerinden ve geçmişlerden gelen öğrenciler, karmaşık disiplinler arası tasarım projeleri geliştirmek için iş birliği içinde çalışır. Projeler, deneyim tasarımı konusuna odaklanarak geliştirilir. Öğrenciler, kendi disiplin bilgilerini uygular, diğer disiplinlerden gelen öğrencilerden yeni bilgiler edinir, disiplinler arası bir yaklaşım benimser ve başarılı kullanıcı deneyimleri tasarlama sürecinde disiplinler arası ekiplerde çalışma pratiği yapar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Disiplinler arası ekipler halinde çalışma pratiği yapar.
Disiplinler arası ekiplerde disiplin bilgilerini uygulama deneyimi kazanır.
Diğer tasarım disiplinlerinden ekip arkadaşlarıyla bilgi alışverişi yaparak tasarım anlayışlarını genişletir.
Birden fazla tasarım disiplininden tasarım bilgisini entegre eden yenilikçi tasarım çözümleri geliştirir.
Tasarım problemlerini farklı perspektiflerden keşfeder ve farklı disiplinlerden ve geçmişlerden gelen profesyonellerin katkılarının değerini takdir eder.
Teorik, kavramsal, metodolojik ve pratik bilgi aracılığıyla deneyimsel tasarım çözümlerinin entelektüel arayışında yetkinlik geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu ders, uygulamaya dayalı bir stüdyo dersidir. Eğitmenlerden kritik almak ve tartışmalara katılmak zorunlu olup stüdyo aktivitelerinin bir parçasıdır. 6 haftalık bir süre boyunca haftada bir kez dört saatlik oturumlar şeklinde yapılır. FHS Kış Okulu'nun bir haftası, dönemin geri kalanına denk gelen 8 haftalık ders saatleri olarak sayılır. Ders, öğrencilerin sınıfta çalışmasının ve ilgili konular üzerinde resmi ve gayri resmi tartışmalara katılmasının beklendiği ileri düzey bir tasarım stüdyosu olarak yürütülür. Takım çalışması, bu dersin merkezinde yer alır. Takım üyelerinin ayrıca ders saatleri dışında bir araya gelmeleri, araştırma yapmaları, fikir geliştirme oturumlarına katılmaları, tasarım çözümleri geliştirmeleri ve projeleri tamamlamaları gerekmektedir.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: proje hazırlama, iş birliğine dayalı öğrenme, konuk/uzman daveti, anlatım, farklılaştırma, deney, uygulama, tartışma, gezi, bireysel çalışma ve sosyal faaliyettir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, Dersin amaçlarının ve açıklanması yok
2) Disiplinler Arası Tasarım Projesine Giriş - Kavram Geliştirme Kritikler ve Tartışma Proje konusu üzerine okumalar, kaynak araştırması
3) Tasarım düşüncesi kavramı ve iş Birliği yöntemleri. Ödev hazırlığı için not alma İlgili okumalar ve proje üzerine düşünce çalışmaları
4) Yapılan çalışmaların sunumu. Tasarımı geliştirme ve kavramsallaştırma üzerine stüdyo kritiklerinin verilmesi İlgili okuma ve araştırmalar
5) Projeyi geliştirme ve kritikler İlgili okuma ve araştırmalar
5) Tasarım fikri olusturma ve proje kritikleri ilgili okumalar, araştırmalar ve proje eskizleri
6) Tasarım fikri oluşturma, proje kritikleri ilgili okumalar, araştırmalar ve proje eskizleri
7) Projeyi geliştirme ve kritikler İlgili okuma ve araştırmalar
8) Project development and critiques İlgili okuma ve araştırmalar
9) Çevrimiçi proje başlangıcı Belirtilen tarihte çevrimiçi gruplara katılım
10) Seyahat öncesi tartışmalar ve önlemlerin konuşulması
11) Salzburg'da proje geliştirme ve kritikler
11) Proje kritikleri Proje çizimleri ve modelleri üzerinde çalışmalar
12) Proje kritikleri Proje çizimleri ve maketleri üzerinde çalışmalar
12) Final Submission
13) No class
14) Ders yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes and related readings to be given during the class - Konusmacıların notları ve ilgili okumalar
Diğer Kaynaklar: The future envelope 1 : a multidisciplinary approach
edited by Ulrich Knaack & Tillmann Klein.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 12 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 8 4 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 2 12
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, 3
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, 2
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, 2
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, 3
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, 3
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, 1
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur,
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. 5
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur,