Bu ders, uygulamaya dayalı bir stüdyo dersidir. Eğitmenlerden kritik almak ve tartışmalara katılmak zorunlu olup stüdyo aktivitelerinin bir parçasıdır. 6 haftalık bir süre boyunca haftada bir kez dört saatlik oturumlar şeklinde yapılır. FHS Kış Okulu'nun bir haftası, dönemin geri kalanına denk gelen 8 haftalık ders saatleri olarak sayılır. Ders, öğrencilerin sınıfta çalışmasının ve ilgili konular üzerinde resmi ve gayri resmi tartışmalara katılmasının beklendiği ileri düzey bir tasarım stüdyosu olarak yürütülür. Takım çalışması, bu dersin merkezinde yer alır. Takım üyelerinin ayrıca ders saatleri dışında bir araya gelmeleri, araştırma yapmaları, fikir geliştirme oturumlarına katılmaları, tasarım çözümleri geliştirmeleri ve projeleri tamamlamaları gerekmektedir.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: proje hazırlama, iş birliğine dayalı öğrenme, konuk/uzman daveti, anlatım, farklılaştırma, deney, uygulama, tartışma, gezi, bireysel çalışma ve sosyal faaliyettir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş,
Dersin amaçlarının ve açıklanması |
yok |
2) |
Disiplinler Arası Tasarım Projesine Giriş - Kavram Geliştirme
Kritikler ve Tartışma |
Proje konusu üzerine okumalar, kaynak araştırması |
3) |
Tasarım düşüncesi kavramı ve iş Birliği yöntemleri. Ödev hazırlığı için not alma |
İlgili okumalar ve proje üzerine düşünce çalışmaları |
4) |
Yapılan çalışmaların sunumu. Tasarımı geliştirme ve kavramsallaştırma üzerine stüdyo kritiklerinin verilmesi |
İlgili okuma ve araştırmalar |
5) |
Projeyi geliştirme ve kritikler |
İlgili okuma ve araştırmalar |
5) |
Tasarım fikri olusturma ve proje kritikleri |
ilgili okumalar, araştırmalar ve proje eskizleri
|
6) |
Tasarım fikri oluşturma, proje kritikleri |
ilgili okumalar, araştırmalar ve proje eskizleri |
7) |
Projeyi geliştirme ve kritikler |
İlgili okuma ve araştırmalar |
8) |
Project development and critiques
|
İlgili okuma ve araştırmalar |
9) |
Çevrimiçi proje başlangıcı |
Belirtilen tarihte çevrimiçi gruplara katılım |
10) |
Seyahat öncesi tartışmalar ve önlemlerin konuşulması |
|
11) |
Salzburg'da proje geliştirme ve kritikler |
|
11) |
Proje kritikleri |
Proje çizimleri ve modelleri üzerinde çalışmalar |
12) |
Proje kritikleri |
Proje çizimleri ve maketleri üzerinde çalışmalar |
12) |
Final Submission |
|
13) |
No class |
|
14) |
Ders yok |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, |
3 |
2) |
21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, |
2 |
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, |
2 |
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, |
3 |
5) |
İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, |
3 |
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, |
1 |
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, |
|
8) |
İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. |
5 |
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |
|