INT3948 Advanced Photo Realistic Rendering of InteriorsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3948 İleri İç Mekanların Gerçekçi Fotoğraf İşlemeTeknikleri Güz 2 2 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Vray, Lumion, Photoshop.
Dersin Amacı: Dersin amacı bilgisayar kullanımının tasarım sürecine entegre edilmesinin sağlanmasıdır. İç mimarlık alanında bilgisayar yazılımlarının tanıtılması ve mesleğe katkısı konusunda bilgilendiricidir.
Ders kapsamında AutoCAD ve 3ds Max yazılımları tanıtılarak, tasarım ve sunum aşamalarında kullanımları ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Genel sunum becerilerinin kazandırılması;
Bilgisayar destekli tasarım yaklaşımlarının kavranması;
Tasarım sürecinde bilgisayar kullanımını sağlamak;
Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamak.

Dersin İçeriği

3ds Max yazılımı ile ileri seviye modelleme ve görselleştirme teknikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve müfredatın incelenmesi, Farklı render motorlar yazılımlarının incelenmesi
2) Interior render with Enscape tutorial links- çalışma videoları için linkler
3) Dış mekan görselleştirme ve animasyon (Enscape ile) tutorial links- çalışma videoları için linkler
4) Interior render with Lumion tutorial links- çalışma videoları için linkler
5) Dış mekan görselleştirme ve animasyon (Lumion ile) tutorial links- çalışma videoları için linkler
6) Vray'in ana özellikleri. çerçeve arabelleği, araç çubuğu ve kısayollar. Vray malzemeler. tutorial links- çalışma videoları için linkler
7) Vray'in ana özellikleri İşlemci ve Ekran Kartı özellikleri tutorial links- çalışma videoları için linkler
8) VRay: Görüntü örnekleme yöntemleri, kenar yumuşatma. Uyarlanabilir, QMC yöntemler ve farklılıklar. tutorial links- çalışma videoları için linkler
9) VRay: Işık Türleri ve kameralar tutorial links- çalışma videoları için linkler
10) Ara sınav tutorial links- çalışma videoları için linkler
12) Vray: İç mekan görselleştirme tutorial links- çalışma videoları için linkler
13) Vray: Dış mekan görsellştirme tutorial links- çalışma videoları için linkler
14) Vray: Ürün görsellştirme tutorial links- çalışma videoları için linkler
15) Final Sınavı tutorial links- çalışma videoları için linkler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 3ds Max and VIZ for Architects
Scott Onstott
3ds Max 2015 Essential Training with Aaron F. Ross
Diğer Kaynaklar: 3ds Max and VIZ for Architects
Scott Onstott
3ds Max 2015 Essential Training with Aaron F. Ross

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 13 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 6 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Uygulama 13 25
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 20
Ödevler 6 8
Küçük Sınavlar 2 3
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 16
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.