İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3004 | Finisaj ve Armatür Tasarımı | Bahar | 1 | 4 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GÖKÇEN SEZEN Öğ.Gör. EYLEM ÖNAL ŞAHİN Öğ.Gör. NAZAR ŞİGAHER Öğ.Gör. İMRE HADİ Öğ.Gör. ADİL ÖNGEL Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere iç mimarlık alanında geçerli olan ince yapı prensip ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri sağlamaktır. Atölye ağırlıklı olan ders kapsamında öğrencilere, geçerli kanun ve yönetmeliklere uygun olarak detay tasarlama yeteneği kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Antropometrik tasarım kurallarına uygun detay tasarlama becerilerini geliştirir. 2. İç mekanlarda kullanılan kaplama malzemeleriyle ilgili yeterli bilgi sahibi olduğunu gösterir. 3. İç mekanlarda kullanılan hırdavat ve diğer ince yapı gereçlerini tanır ve bunların arasından amaca uygun seçim yapabilir. 4. Geliştirdiği detayları sözel, yazılı ve çizili medya (çizim, model yapımı, poster,fotoğraf, vb.) aracılığı ile sunar. |
Ders kapsamında iç mekanlarda kullanılan malzeme ve yapı birimleri, mobilyalar, tekstil, aydınlatma, renk, sanatsal aksesuarlar, banyo ve mutfak birimleri ve tüm bunların kullanıcıyla ilişkisi incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finishes and Fixtures neyi kapsar? Konuya giriş ve genel prensipler. | Yok |
2) | Proje ön tasarımına giriş. Proje konusunun verilmesi ve konuyla ilgili ön araştırma. | Tasarım eskizleri |
3) | Tasarımın geliştirilmesi | |
4) | Tasarımın geliştirilmesi. | Tasarım eskizleri. |
5) | Araştırma dosyası konularının dağıtılması. Kaba inşaattan ince inşaata geçiş: İlk adımlar. | Yok |
6) | Malzeme seçimi ve zemin hazırlığı | Malzeme ve zemin hazırlığına dair araştırma. Tasarımın geliştirilmesi. |
7) | İnce yapı detaylarının tasarlanması | Tasarım Eskizleri |
8) | İnce yapı detaylarının tasarlanması | Tasarım eskizleri |
9) | İnce yapı detaylarının tasarlanması | Tasarım eskizleri |
10) | Ara Jüri | Tasarım eskizleri |
11) | Ara jüri | Tasarım eskizleri |
12) | Ankastre mobilya tasarımı | Tasarım eskizleri |
13) | Havalandırma ve iklimlendirme sistemleri | Tasarım eskizleri |
14) | Sunum teknikleri | Sunum eskizleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Julia McMorrough, Materials, Structures, and Standards: All the Details Architects Need to Know But Can Never Find, Rockport Publishers, 2006 Stephen Kieran, James Timberlake, Refabricating Architecture: How Manufacturing Methodologies are Poised to Transform Building Construction, McGraw-Hill Professional, 2003 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 1 | 12 |
Uygulama | 12 | 4 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ara Juri | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 109 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 1 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 5 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 2 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 3 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 3 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 4 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 2 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 1 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 4 |