INT3002 Interior Architectural Design IVBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3002 İçmimari Tasarım IV Bahar 2 6 5 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. PINAR SUNAR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. RENDA HELİN ÇİZER
Öğ.Gör. EYLEM ÖNAL ŞAHİN
Öğ.Gör. NAZAR ŞİGAHER
Öğ.Gör. İSTEM ÖZDİLEK
Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Arş.Gör. PINAR SUNAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin ürün sergilenen perakende satış mekanlarının tasarlamasıdır. Verilen mekanın etkin bir biçimde kullanılması, mekan organizasyonu, form, malzeme, renk seçimleri, uygulama detayları, HVAC sistemleri, aydınlatma ihtiyaçları, yangın önlemleri gibi önemli konular proje kapsamındadır. Öğrencinin verilen mekanı analiz etmesi ve potansiyelini anlaması; perakende satışın mekansal ve işlevsel gereksinimleri anlaması; bir senaryo ve ürün özellikleri göz önünde bulundurularak tasarım kavramının geliştirilmesi; mekansal organizasyon şemasının geliştirilmesi; malzeme, aydınlatma, renk gibi tasarım araçları kullanılarak firmanın ve mekanın kimlik ve atmosferinin çalışılması; farklı sergileme teknikleri ve unitelerinin araştırılması ve tasarım kavramına uygun yöntemler geliştirilmesi ve son olarak formel çizim ve maketlerin üretilmesi beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. verilen mekanı analiz etmesi ve potansiyelini anlaması,
2. perakende satışın mekansal ve işlevsel gereksinimleri doğrultusunda mekan organizasyonu yapması,
2. bir senaryo ve ürün özellikleri göz önünde bulundurularak tasarım kavramının geliştirmesi
3. mekansal organizasyon şeması ve sergileme ünitelerinin ilişkisini kurması,
5. mekan ve mobilyalar için yapısal sistemleri araştırması,
6. iç cephe görünüşlerini ve vitrin tasarımını yapması,
7. malzeme, renk ve mobilya seçimini yapması,
8. formel çizimler ve maket üzerinde çalışmalar yapması,
9. sunum teknikleriyle ilgili çalışıp, final sunumunu hazırlaması.

Dersin İçeriği

- Kritik ve Tartışmalar: verilen mekanın ve potansiyelinin analizi; perakende satışın mekansal ve işlevsel gereksinimlerinin tespiti
- Kritik ve Tartışmalar: mekanın özelliklerine, senaryoya, ürüne ve ihtiyaçlara bağlı olarak tasarım fikrinin geliştirilmesi;
- Kritik ve Tartışmalar: eskiz ve maketlerle mekanın çalışılması; mekan organizasyonunun geliştirilmesi,
- 1. DÖNEM ARASI JURİSİ
- Kritik ve Tartışmalar: form, malzeme, renk ve aydınlatma gibi tasarım araçlarıyla firma kimliğinin fiziksel çevreye yansıtılması ve mekanın atmosferin çalışılması,
- Kritik ve Tartışmalar: mekan ve sergileme ünitelerinin tasarımı
- 2. DÖNEM ARASI JURİSİ
- Kritik ve Tartışmalar: HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemlein çalışılması,
- Kritik ve Tartışmalar: formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması
- Eskiz Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Projeye Giriş yok
2) perakende satışın mekansal ve işlevsel gereksinimlerinin tespiti, verilen mekanın ve potansiyelinin analizi Kütüphane ve saha araştırması
3) Mevcut proje örneklerinin incelenmesi, tartışılması, mekanın özelliklerine, senaryoya, ürüne ve ihtiyaçlara bağlı olarak tasarım fikrinin geliştirilmesi; kütüphane ve saha araştırmaları, ilk eskizler ve maketlerin hazırlanması
4) mekanın özelliklerine, senaryoya, ürüne ve ihtiyaçlara bağlı olarak tasarım fikrinin geliştirilmesi; eskiz ve maketlerin geliştirilmesi eskiz ve maket çalışmaları
5) 1. Ara Juri jüri hazırlığının tamamlanması
6) mekan organizasyonunun geliştirilmesi, eskiz ve maketlerle mekanın çalışılması eskiz ve maket çalışmaları
7) form, malzeme, renk ve aydınlatma gibi tasarım araçlarıyla firma kimliğinin fiziksel çevreye yansıtılması ve mekanın atmosferin çalışılması, uygulama çizimlerine başlanması ve maket çalışmaları
8) mekan ve sergileme ünitelerinin tasarımı uygulama çizimleri ve maket yapımı
9) mekan ve sergileme ünitelerinin tasarımı uygulama çizimleri ve maketleri üzerinde çalışma
10) 2. ARA JURİ Jüriye hazırlık çizimleri
11) HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması, HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemler konularında ön araştırmalar ve firmalarla görüşmeler yapılması
12) HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması, HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemler konularında ön araştırmalar ve firmalarla görüşmeler yapılması
13) formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması
14) Eskiz Sınavı formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması
15) Final Jürisi formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: None
Diğer Kaynaklar: •Interior Spaces: Space, Light, Material / ed. C. Schittich, Munchen: Edition detail, 2002.
•Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning /ed. J. De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw-Hill, 2001.
•Interior Space: Shop & Façade / Seoul, Korea: Archiworld, 2009.
•Alternative shops / J. Zhan, Singapore : Page One , 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 30 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Proje 3 10 30
Ara Sınavlar 2 10 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 248

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 4
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 4
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 4
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 4
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 4
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, 5
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 4
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 4
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 3