İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3002 | İçmimari Tasarım IV | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. PINAR SUNAR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. RENDA HELİN ÇİZER Öğ.Gör. EYLEM ÖNAL ŞAHİN Öğ.Gör. NAZAR ŞİGAHER Öğ.Gör. İSTEM ÖZDİLEK Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ Arş.Gör. PINAR SUNAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin ürün sergilenen perakende satış mekanlarının tasarlamasıdır. Verilen mekanın etkin bir biçimde kullanılması, mekan organizasyonu, form, malzeme, renk seçimleri, uygulama detayları, HVAC sistemleri, aydınlatma ihtiyaçları, yangın önlemleri gibi önemli konular proje kapsamındadır. Öğrencinin verilen mekanı analiz etmesi ve potansiyelini anlaması; perakende satışın mekansal ve işlevsel gereksinimleri anlaması; bir senaryo ve ürün özellikleri göz önünde bulundurularak tasarım kavramının geliştirilmesi; mekansal organizasyon şemasının geliştirilmesi; malzeme, aydınlatma, renk gibi tasarım araçları kullanılarak firmanın ve mekanın kimlik ve atmosferinin çalışılması; farklı sergileme teknikleri ve unitelerinin araştırılması ve tasarım kavramına uygun yöntemler geliştirilmesi ve son olarak formel çizim ve maketlerin üretilmesi beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. verilen mekanı analiz etmesi ve potansiyelini anlaması, 2. perakende satışın mekansal ve işlevsel gereksinimleri doğrultusunda mekan organizasyonu yapması, 2. bir senaryo ve ürün özellikleri göz önünde bulundurularak tasarım kavramının geliştirmesi 3. mekansal organizasyon şeması ve sergileme ünitelerinin ilişkisini kurması, 5. mekan ve mobilyalar için yapısal sistemleri araştırması, 6. iç cephe görünüşlerini ve vitrin tasarımını yapması, 7. malzeme, renk ve mobilya seçimini yapması, 8. formel çizimler ve maket üzerinde çalışmalar yapması, 9. sunum teknikleriyle ilgili çalışıp, final sunumunu hazırlaması. |
- Kritik ve Tartışmalar: verilen mekanın ve potansiyelinin analizi; perakende satışın mekansal ve işlevsel gereksinimlerinin tespiti - Kritik ve Tartışmalar: mekanın özelliklerine, senaryoya, ürüne ve ihtiyaçlara bağlı olarak tasarım fikrinin geliştirilmesi; - Kritik ve Tartışmalar: eskiz ve maketlerle mekanın çalışılması; mekan organizasyonunun geliştirilmesi, - 1. DÖNEM ARASI JURİSİ - Kritik ve Tartışmalar: form, malzeme, renk ve aydınlatma gibi tasarım araçlarıyla firma kimliğinin fiziksel çevreye yansıtılması ve mekanın atmosferin çalışılması, - Kritik ve Tartışmalar: mekan ve sergileme ünitelerinin tasarımı - 2. DÖNEM ARASI JURİSİ - Kritik ve Tartışmalar: HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemlein çalışılması, - Kritik ve Tartışmalar: formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması - Eskiz Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Projeye Giriş | yok |
2) | perakende satışın mekansal ve işlevsel gereksinimlerinin tespiti, verilen mekanın ve potansiyelinin analizi | Kütüphane ve saha araştırması |
3) | Mevcut proje örneklerinin incelenmesi, tartışılması, mekanın özelliklerine, senaryoya, ürüne ve ihtiyaçlara bağlı olarak tasarım fikrinin geliştirilmesi; | kütüphane ve saha araştırmaları, ilk eskizler ve maketlerin hazırlanması |
4) | mekanın özelliklerine, senaryoya, ürüne ve ihtiyaçlara bağlı olarak tasarım fikrinin geliştirilmesi; eskiz ve maketlerin geliştirilmesi | eskiz ve maket çalışmaları |
5) | 1. Ara Juri | jüri hazırlığının tamamlanması |
6) | mekan organizasyonunun geliştirilmesi, eskiz ve maketlerle mekanın çalışılması | eskiz ve maket çalışmaları |
7) | form, malzeme, renk ve aydınlatma gibi tasarım araçlarıyla firma kimliğinin fiziksel çevreye yansıtılması ve mekanın atmosferin çalışılması, | uygulama çizimlerine başlanması ve maket çalışmaları |
8) | mekan ve sergileme ünitelerinin tasarımı | uygulama çizimleri ve maket yapımı |
9) | mekan ve sergileme ünitelerinin tasarımı | uygulama çizimleri ve maketleri üzerinde çalışma |
10) | 2. ARA JURİ | Jüriye hazırlık çizimleri |
11) | HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması, | HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemler konularında ön araştırmalar ve firmalarla görüşmeler yapılması |
12) | HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması, | HVAC aydınlatma ve yangın önlemleri gibi mekanik sistemler konularında ön araştırmalar ve firmalarla görüşmeler yapılması |
13) | formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması | formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması |
14) | Eskiz Sınavı | formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması |
15) | Final Jürisi | formel çizimlerin, maketin ve jüri sunumunun tamamlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | None |
Diğer Kaynaklar: | •Interior Spaces: Space, Light, Material / ed. C. Schittich, Munchen: Edition detail, 2002. •Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning /ed. J. De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw-Hill, 2001. •Interior Space: Shop & Façade / Seoul, Korea: Archiworld, 2009. •Alternative shops / J. Zhan, Singapore : Page One , 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 30 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 248 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 4 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 4 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 4 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 4 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 4 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 5 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 4 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 4 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 3 |