İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3922 | Konutsal İç Mekanlar | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kent ve konut ilişkilerini açıklamak, özel hayatın tarihi ve konut iç mekan kurgusu ilişkisini analiz etmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci, kent , sosyal ve fiziksel kent koşulları ve kentli özel hayatı bağlamında konut iç mekan ve mobilya tasarımını geliştirir |
Akdeniz Bölgesi Antik Dönemi, Yunan ve Roma Uygarlıkları Antik Dönemleri, Ortaçağ, Rönesans ve Barok Dönem, Viktoryen Dönem, 1. Sanayileşme Dönemi, 20. yüzyıl Erken Modern Dönem, (post)modern ve yüksek modern dönem, 21. yüzyıl Kent ve konut ilişkileri, konut yerleşimleri, kamusal ve özel hayatın gelişmi bağlamında konut iç mekan tipolojisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Antik dönem kamusal ve özel hayatı kent ve konut ilişkisi, konut yerleşimleri ve konut iç mekan kurgusu: Çatalhöyük | |
2) | Yunan Antik Dönem Kamusal ve Özel Hayatı - Kentleri, Konut Yerleşimi ve iç mekan kurgusu: Milet, Efes, Pergamon, Delos, Olbia, Sardinen | Yunan antik döneminin araştırılması |
3) | - Roma Dönemi Kamusal ve Özel Hayatı: Kent, Konut İlişkisi, Konut İç Mekan Kurgusu: Romalı Vetti ve Sallüst'ün Evleri | Roma Dönemi'nin çalışılması |
4) | Ortaçağ Dönemi Kamusal ve Özel Hayatı, Kent ve konut ilişkisi, konut iç mekan kurgusu: Romalı Pansa ve Guilio'nun Evleri | Geç Roma Dönemi çalışması |
5) | Rönesans dönemi kamusal ve özel hayatın tarihi, kent ve konut ilişkisi, konut yerleşkesi, konut iç mekan kurgusu: Urbina'da zengin evi, Halep'te Hristiyan Evi | Rönesans dönemi tasarım ve gündelik kamusal ve özel kent hayat kültürünün çalışılması |
6) | Barok dönemi kamusal ve özel hayatın tarihi, kent ve konut ilişkisi, konut yerleşkesi, konut iç mekan kurgusu: Romalı Hadrian'ın Evi | Barok dönemi tasarım ve gündelik kamusal ve özel kent hayat kültürünün çalışılması |
7) | 1. Vize | 1. Vize için hazırlık |
8) | Viktoryen Dönemi kamusal ve özel hayatı, kent ve konut ilişkileri, konut iç mekan tiplojisi ve tasarım yaklaşımları: Viktoryen Evi | Viktoryen Dönem kentsel gündelik hayat ve tasarım kültürünün çalışılması |
9) | 19. yüzyıl Endüstrileşme Dönemi kent kamusal ve özel hayat kültürü, kent konut ilişkileri, konut iç mekan tipolojisi: Berlin Meyer Toplu Konutları, Lancshire ve Londra Toplu konut üretimi, sıra evler ve kira kışlaları | 19. yüzyıl endüstrileşme dönemi kent ve konut kültürünün çalışılması |
10) | 20. yüzyıl başlarında bahçeşehir kentsel tasarımı ve konut üretim,çalışma ve barınma kültürü, sosyal konut iç mekan tipolojisi: Welwyn Yerleşimi, Onkel Tom's Hütte, Siemensstadt, Hufeisensiedlung Sosyal Konut Bölgeleri | Bahçeşehir Sosyal Konut Üretimi konusunun çalışılması |
11) | Bir makine olarak konut: Rietveld Evi, Avangard tasarım kültürü nesnesi, total mekan: Barselona Pavyonu | 20. yüzyıl modern tasarım kültürü ve konut üretiminin çalışılması |
12) | Postmodern kültür, kamusal ve özel hayat biçimleri: kolaj kent ve konut ilişkisi, konut iç mekan kurgusu | Postmodern kültür okumaları |
13) | Yenilikçi ve akıllı ev tasarımı: 21. yüzyıl barınma kültürleri | Çağdaş Malzeme ve yapı teknolojileri ve konut üretiminin çalışılması |
14) | 2. Vize | 2. Vize için hazırlık |
15) | Ödevlerin teslim edilmesi | final sınavı için hazırlık |
16) | Final | Final için hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Işıkkaya, D. (2003), "Tarih Boyunca Özel ve Kamusal Mekanın Karşılaştırmalı İncelenmesi: Konutun Evrimi", İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Aries, P., Duby G., (2006), "Özel Hayatın Tarihi 1: Roma İmparatorluğu'ndan 1000 Yılına", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2006), "Özel Hayatın Tarihi 2: Feodal Avrupa'dan Rönesans'a", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2007), "Özel Hayatın Tarihi 3: Rönesans'tan Aydınlanma'ya", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2008), "Özel Hayatın Tarihi 4: Fransız Devrimi'nden Büyük Savaş'a", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2010), "Özel Hayatın Tarihi 5: Birinci Dünya Savaşı'ndan Günümüze", YKY, İstanbul Bell, J.,Stathaki, E.(2010),"The New Modern House, Redefining Functionalism", Laurence King Publishing, London Ebner, P.,(2010), "Innıvative Residential Architecture: typology", Basel Bilgin, İ.(1992), "Konut Üretiminin Karşılaştırmalı Analizi", Doktora Tezi, YÜMFED Yayınları, İstanbul HABITAT Konferans Kitabı,(1996), "Tarihten Günümüze Anadolu'da Konut ve Yerleşme",İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Ödevler | 8 | 24 |
Ara Sınavlar | 8 | 16 |
Final | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 4 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 4 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 4 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 4 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 4 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 4 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 5 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 4 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 4 |