İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3001 | İçmimari Tasarım III | Güz | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. PINAR SUNAR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. RENDA HELİN ÇİZER Öğ.Gör. EYLEM ÖNAL ŞAHİN Öğ.Gör. NAZAR ŞİGAHER Öğ.Gör. İSTEM ÖZDİLEK Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ Arş.Gör. PINAR SUNAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerden beklenen verilen hacmi ve potansiyelini analiz etmeleri; bir fuar standının mekansal ve işlevsel gereksinimlerini anlamaları ve servis tabanlı bir şirketin fuar standını tasarlamalarıdır. 15 haftalık programda öğrenciden, verilen 3 fuar stand alanından birini seçmesi ve fiziksel potansiyelini analiz etmesi; mekansal ve işlevsel ihtiyaçları belirli, servis tabanlı bir firma için tasarım kavramı belirlemesi; firmanın kurumsal kimliği üzerinde ve standın mekansal organizasyon şeması üzerinde çalışması, ve farklı promosyon ve sergileme teknikleri araştırıp tasarlaması beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.verilen mekanı ve potansiyellerini analiz eder 2.senaryosundaki kullanıcı ve müşteri ihtiyaçlarına göre konsept geliştirir. 3.verilen alan için mekan organizasyonu geliştirir ve fuar standı kabuğunu tasarlar 4.maket ve çizimlerle biçim denemeleri yapar 5.malzemeleri, malzemelerin teknik ve estetik niteliklerini ve kısıtlarını araştırır. 6.fuar standı konstrüksiyonu için detay çizimlerini yapar, 7.sergi birimlerini tasarlar ve detaylarını çizer 8.sunum tekniğini geliştirir. |
- fuar stand alanının belirlenmesi, - bu alanın fiziksel potansiyelinin eskiz ve maket çalışmalarıyla analiz edilmesi; - mekansal ve işlevsel ihtiyaçları belirli, servis tabanlı bir firmanın seçilmesi ve proje için tasarım kavramı belirlemesi amacıyla kütüphane araştırması yapılması ve grup halinde beyin fırtınası ve tartışmaların yapılması, - firmanın kurumsal kimliğinin fiziksel çevreye yorumlanması amacıyla eskiz çalışmaları ve maketler yapılması; - taşıyıcı sistem, malzeme, renk ve aydınlatma konularında araştırmalar yapılması, - standın mekansal organizasyon şeması üzerinde çalışılması ve kesinleştirilerek 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçeklerinde çizimlerinin yapılması, - farklı promosyon ve sergileme biçimleri/tekniklerinin araştırılıp tasarlanması ve sergileme ünitelerinin 1/50, 1/20 ve 1/10 çizimlerinin yapılması. - değerlendirme jürisi için maket ve dijital medya kullanılarak sunum hazırlanması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to the project | yok |
2) | Choosing one among the three fair plots given | Fuar Standı tasarımı hakkında arastırma |
3) | Analysis of the physical characteritics of the fair stand area by sketches and models, | Fuar Stant Tasarımı ile ilgili araştırma, Seçilen mekanla ilgili eskiz çalışmaları, |
4) | - fuar standının mekansal ve işlevsel ihtiyaçlarının araştırılıp belirlenmesi. | -library researches and group discussions, brainstorming sessions, -sketches, drawings and models on spatial organization of the fair stand |
5) | 1. ARA JÜRİ - mekansal ve işlevsel ihtiyaçları belirli, servis tabanlı bir firmanın seçilmesi ve proje için tasarım kavramı belirlemesi amacıyla kütüphane araştırması yapılması ve grup halinde beyin fırtınası ve tartışmaların yapılması, | - kütüphane araştırması yapılması ve grup halinde beyin fırtınası ve tartışmaların yapılması, |
6) | mekansal ve işlevsel ihtiyaçları belirli, servis tabanlı bir firmanın seçilmesi ve proje için tasarım kavramı belirlemesi amacıyla kütüphane araştırması yapılması ve grup halinde beyin fırtınası ve tartışmaların yapılması, | kütüphane araştırması yapılması ve grup halinde beyin fırtınası ve tartışmaların yapılması, |
7) | firmanın kurumsal kimliğinin fiziksel çevreye yorumlanması ve mekansal organizasyon şemasının eskiz çalışmaları ve maketler aracılığıyla yapılması, | mekansal organizasyon şemasının eskiz çalışmaları ve maketlerle yapılması |
8) | taşıyıcı sistem, malzeme, renk ve aydınlatma konularında araştırmalar yapılması, | ölçekli çizim ve maketlerin yapılması |
9) | taşıyıcı sistem, malzeme, renk ve aydınlatma konularında araştırmalar yapılması, | preparing scale drawings and models |
10) | 2.ARA JÜRİ standın mekansal organizasyon şeması üzerinde çalışılması ve kesinleştirilerek 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçeklerinde çizimlerinin yapılması, | 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçeklerinde çizimlerinin yapılması, |
11) | farklı promosyon ve sergileme biçimleri/tekniklerinin araştırılıp tasarlanması ve sergileme ünitelerinin 1/50, 1/20 ve 1/10 çizimlerinin yapılması. | sergileme ünitelerinin 1/50, 1/20 ve 1/10 çizimlerinin yapılması. |
12) | farklı promosyon ve sergileme biçimleri/tekniklerinin araştırılıp tasarlanması ve sergileme ünitelerinin 1/50, 1/20 ve 1/10 çizimlerinin yapılması. | sergileme ünitelerinin 1/50, 1/20 ve 1/10 çizimlerinin yapılması. |
13) | değerlendirme jürisi için maket ve dijital medya kullanılarak sunum hazırlanması. | değerlendirme jürisi için maket ve dijital medya kullanılarak sunum hazırlanması. |
14) | dönem sonu değerlendirme jürisi için maket ve dijital medya kullanılarak sunum hazırlanması. | dönem sonu değerlendirme jürisi için maket ve dijital medya kullanılarak sunum hazırlanması. |
15) | final jury presentations | preparation of the final jury presentations by models and digital media. |
Ders Notları / Kitaplar: | yok - none |
Diğer Kaynaklar: | •Interior Spaces: Space, Light, Material / ed. C. Schittich, Munchen: Edition detail, 2002. •Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning /ed. J. De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw-Hill, 2001. •Interior Space: Permanent and Temporary Exhibition, Seoul Korea: Archiworld, 2007. •The Architecture of Sound: Designing Places of Assembly / P. Lord, D. Templeton, London: Architectural Press, 1996. •Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards / J. Panero & M. Zelnik. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 30 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 248 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 4 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 3 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 4 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 4 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 3 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 3 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 2 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 3 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 4 |