INT2945 Digital Visualization in Interior Architecture (3D Max)Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT2945 İçmimarlıkta Dijital Görsellleştirme (3D Max) Güz
Bahar
2 2 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Ders, haftada 4 saat olmak üzere 14 hafta boyunca yoğun bir eğitmen desteği sunarak uygulamalı bir öğrenme deneyimi sağlamaktadır. Bu yapı, öğrencilerin teknikleri aktif olarak uygulamalarına ve stüdyo oturumları sırasında anında rehberlik ve geri bildirim alarak "yaparak öğrenme" yaklaşımını desteklemektedir.
Dersin Amacı: Bu ders, temel 2D çizim ve 3D modelleme becerilerine sahip öğrenciler için hazırlanmıştır ve özellikle 3ds Max olmak üzere mimari tasarımda geometrik modelleme yazılımlarını kullanma konusunda temel bilgileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, özgün formlar ve tasarım konseptleri oluşturmayı ve keşfetmeyi öğreneceklerdir. Dersin başlangıcında mimaride 3D modelleme üzerine yoğunlaşılacak, sonrasında 3D ortamlarla çalışma, 2D modelleri 3D alanlara dönüştürme ve görselleştirme araçlarını kullanma konuları ele alınacaktır. Son aşamada ise öğrenciler, dönem boyunca öğrendikleri yazılım araçlarını etkili bir şekilde birleştirerek sunum tekniklerini geliştirme becerisi kazanacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Uygulamalı çalışmalarla İç Mimarlık alanındaki teorik bilgileri pratiğe dökerek gerçek projelere uyarlanabilir hale getirebilir,
2. Mevcut teknolojik gelişmeler ışığında, hem bireysel hem de profesyonel açıdan gerekli olan bilgisayar destekli tasarım araçlarını kullanabilir,
3. Sağlanan teorik bilgiler doğrultusunda sayısal bir model hazırlayarak dijital ortamda farklı tasarım alternatifleri oluşturma becerilerini geliştirebilir,
4. Orta seviyede profesyonel 3D modelleme, görselleştirme ve animasyon programlarını kullanarak detaylı ve estetik sunumlar hazırlayabilir,
5. Mekanın fiziksel unsurlarına ek olarak mobilya ve peyzaj düzenlemeleri, malzeme seçimi, doku, renk ve ışık gibi mekansal atmosferle ilgili kararlar verebilir,
6. Dijital olarak üretilen içeriğin özgünlüğü ve doğruluğu ile birlikte paylaşım, depolama, fikri mülkiyet ve telif haklarının korunması ilkelerini bilinçli ve sorumlu bir tasarımcı olarak kavrayabilir.

Dersin İçeriği

1. Uygulamalı çalışmalarla İç Mimarlık alanındaki teorik bilgileri pratiğe dökerek gerçek projelere uygulanabilir hale getirir,
2. Bireysel ve profesyonel açıdan gerekli olan bilgisayar destekli tasarım araçlarını, günümüz teknolojik gelişmeleri ışığında kullanır,
3. Verilen teorik bilgiler doğrultusunda sayısal bir model hazırlayarak dijital ortamda farklı tasarım alternatifleri oluşturma becerilerini geliştirir,
4. Başlangıç seviyesinde profesyonel 3D modelleme, görselleştirme ve animasyon programları kullanarak ayrıntılı ve estetik sunumlar hazırlar,
5. Mekanın fiziksel unsurlarına ek olarak mobilya, peyzaj, malzeme seçimi, doku, renk ve ışık gibi konularda mekânsal atmosferle ilgili kararlar alır,
6. Dijital olarak üretilen içeriklerin orijinalliği ve doğruluğu hakkında bir farkındalık geliştirmek, paylaşım, depolama, fikri mülkiyet ve telif haklarının korunması ilkelerini bilinçli ve sorumlu bir tasarımcı olarak gözetir.
INT2945 dersi, Vaka Analizi, Bireysel Çalışma, Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Teknoloji Destekli Öğrenme gibi çeşitli öğretim yöntemleri ve tekniklerini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve programn incelemesi, 3ds Max arayüzünün incelenmesi yok
2) 2D'den 3D'ye Geometrik Modelleme: Basit Geometrik formların modellenmesi çalışma videoları için linkler
3) 2D'den 3D'ye Geometrik Modelleme: Eğri modelleme çalışma videoları için linkler
4) Poligon Modelleme: Katı obje işlemleri, alt nesneleri düzenleme, Gruplama türleri. çalışma videoları için linkler
5) Poligon Modelleme: Nurbs ve Yüzey Modelleme çalışma videoları için linkler
6) 2D'den 3D'ye Geometrik Modelleme: 2D plan ile çalışma. Kapı, pencere ve merdiven modellerinin kullanımı. çalışma videoları için linkler
6) Poligon modellme: 2B plan ile çalışma. Kapı, Pencere Kullanımı, merdiven modelleri. çalışma videoları için linkler
7) Kat Planı Modelleme: 2B plan görüntüsü ile çalışma. çalışma videoları için linkler
8) Kat Planı Modelleme: CAD dosyaları ile çalışma. çalışma videoları için linkler
9) Kat Planı Modelleme: Matlzeme Tarayıcısı ve Hazır Materyalleri Kullanmak, Materyal Oluşturma ve Düzenleme, Aydınlatmaya Genel Bakış. çalışma videoları için linkler
10) Ara sınav
11) Işık Türleri ve Kameralar çalışma videoları için linkler
12) Arnold render motoru ile iç mekan görselleştime çalışma videoları için linkler
13) Arnold render motoru ile dış mekan görselleştime çalışma videoları için linkler
14) Örnek bir odanın modellenmesi ve görselleştirilmesi çalışma videoları için linkler
15) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Online training resources for the selected software applications will be referenced during the corresponding weeks of the course.
Diğer Kaynaklar: Seçilen yazılım uygulamaları için çevrimiçi eğitim kaynaklarına, dersin ilgili haftalarında yer verilecektir.


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Uygulama 10 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 6 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.