İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT2002 | İçmimari Tasarım II | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Dersi Veren(ler): |
ELİF DEVRİM TOPSAKAL Öğ.Gör. ALPHAN BAYINDIR Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN Öğ.Gör. AYHAN BÖYÜR Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | saha gezisi |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrenciye ortak çalışma mekanı tasarımına dair, kullanıcı ihtiyaçları ve fonksiyonel gereklilikleri irdeleyerek iç mekan organizasyonu tasarımı yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciden verilmiş olan hacmin potansiyellerini analiz etmesi, tasarım konseptini belirlemesi, fonksiyon üzerinden iç mekan organizasyonunu yapması beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Verilmiş olan mekanın yer aldığı çevrenin karakterinii anlar ve analiz eder 2. Verilmiş olan mekanın potansiyellerini analiz eder 3. Kullanıcının ihtiyaçlarını, amaçlarını, beklentilerini, günlük rutinini vb. analiz eder 4. Kullanıcı ihtiyaçlarına uygun senaryo ve konsept geliştirir 5. Ortak çalışma alanının ihtiyaçlarına senayosu ile ilişkili olarak, mekansal ve estetik bağlamda uygun şekilde cevap veren bir iç mekan tasarlar |
INT 2002 projesi kapsamında öğrenciler BAU Güney kampüste içinde bir ortak çalışma alanı tasarlar. Bu stüdyoda amaç 2. sınıf öğrencilerinin iç mekan tasarımı konusunda verilen problemin çözümüne ilişkin gelişmiş beceriler sağlamasıdır. Dönem boyunca öğrenciler tasarımları üzerine çalışırken entellektüel ve teknik becerilerini geliştirir ve iç mekan tasarımı sürecine ilişkin kapsamlı bir bakış açısına sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GİRİŞ: Verilen proje konusu ve mekan hakkında bilgilendirme. Arazi analizi hakkında sunum. Arazi gezisi. | Ders hakkında genel tanımlamalar, tasarım probleminin açıklanması, verilen mekana dair ilk izlenimlerin tartışılması. |
2) | Öğrencilerin alan analizi posterlerinin tartışılması. Proje programı ve senaryo hakkında sunum. Konsept posterine ilişkin sunum. | |
3) | Proje programı ve projeye ait işlev şemaları üzerine tartışma. Maket yapımı. | |
4) | Tasarım konseptinin geliştirilmesi, eskiz çalışmalarının yapılması. , Çizimler ve maketlerle mekansal organizasyon şemasının oluşturulması. | Çalışma mekanı tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi. |
5) | Çizim ve maketlerle mekan organizasyonu üzerine çalışmalar 1/50 plan ve kesit çizimlerinin yapılması Malzeme ve renk konusunda araştırmalar | |
6) | 1. ARA JURİ | |
7) | 1/50 ölçekli plan ve kesit çizimleri. 1/20 ölçekli giriş alanı çizimleri. | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması. |
8) | 1/50 ölçekli plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması 1/20 ölçekli merdiven çizimi | Ölçekli çizimlerin hazırlanması. |
9) | 1/50 ölçekli plan ve kesitlerin hazırlanması, 1/20 ölçekli tuvalet çizimlerinin yapılması | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması. |
10) | 2. ARA JURİ Renklendirilmiş 1/50 plan ve kesitler, 1/20 detay çizimleri, perspektif çizimleri ve maket | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması. |
11) | 1/50 ve 1/20 çizimlerin hazırlanması Malzeme, renk ve aydınlatma konularında araştırmalar | |
12) | 1/50 ölçekli genel plan ve kesit çizimleri 1/20 ölçekli ofis çizimleri | |
13) | 1/20 çizimlerin detayları üzerinde çalışmalar Malzeme ve renk konusunun araştırılması | |
14) | Dönem sonu jürisi için çizimlerin ve maketlerin hazırlanması. | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması. |
Ders Notları / Kitaplar: | none - yok |
Diğer Kaynaklar: | 1. Taylor, S., Luckman, S. (2018) The New Normal of Working Lives : Critical Studies in Contemporary Work and Employment 2. Vidiella, A. (2008) Atlas of office interiors 3. Zelinsky, M. (2002) The inspired workspace : interior designs for creativity and productivity |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Juri | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 100 |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 |
Ara Juri | 2 | 16 |
Juri | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 248 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 3 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 3 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 3 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 3 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 3 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 3 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 3 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 3 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 3 |