INT2943 Sketching IstanbulBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT2943 İstanbul'u Eskizleme Güz 0 4 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL
Öğ.Gör. SİNAN POLVAN
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: belgesel film
Dersin Amacı: Çizim, teknik ya da sanatsal özelliklerle çevrili ve verili
bir beceriden önce bir düşünme modalitesi olarak
belirlenmelidir. Bir başka deyişle, ağırlıklı olarak farklı
nitelikler edinebilen çizgilerle ifade edilen bir görsel
düşünme dili söz konusudur. Bu anlamda, dersin amacı, iç mimarlık
eğitimine yeni başlayan öğrencilerin, mimari düşüncenin
alımlanma ve temsil aracı olarak serbest el çizim
yeteneklerinin ve çizgi ifadelerinin geliştirilmesidir. Bu
amaçla, stüdyoda ilk bilgi aktarımı ve çalışmalarından sonra
kent içinde belirli sahalarda çizim etkinlikleri
gerçekleştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Görsel olarak alımlanan, zihinsel olarak ayrıştırılan
fiziksel çevrenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi.
II. Zihinsel olarak işlenen düşüncenin iki boyutlu ortama
kaydedilmesi.
III. Ölçek, oran becerilerinin geliştirilmesi.
IV. Çizginin iletişim aracı olarak manipülasyonu.

Dersin İçeriği

El ve zihin koordinasyonunu sağlamak üzere çizerek ifade
etmeye yönelik ağırlıklı olarak kurşun kalem serbest el mimari
düşünce görselleştirmeleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş. Düşünce olarak çizgi kavramı ve görsel dil performansı olarak eskiz etkinliği. yok
2) Çizgi nitelikleri ve tarama. Çizgi ifadesi olarak çizgi kalınlıkları. Yüzey ifadesi olarak tarama. yok
3) Nesneler arasındaki boyut ilişkilerinin kavranması. Ölçü, ölçek ve oran kavramları. yok
4) Bizans'ın izleri, tarihi yarımada
5) İstanbul'un surları
6) Galata
7) Beyoğlu I - Tünel'den Galatasaray'a
8) Beyoğlu II - Galatasaray'dan Taksim'e
9) Zeyrek ve Cibali
10) Süleymaniye
11) Fener ve Balat
12) Topkapı Sarayı ve Arkeoloji Müzesi
13) Sirkeci ve Eminönü
14) Boğaziçi Yalıları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları stüdyo saatleri sonrasında sisteme yüklenmektedir.
Ayrıca, eskiz teknikleri üzerine yardımcı kitaplara üniversite
kütüphanesinden erişilebilir.

Course notes are uploaded into the system after studio hours.
Moreover, some supplementary materials on sketching are accessible at the university library.
Diğer Kaynaklar: Kendra Schank Smith, Architects' Drawings, Architectural Press, 2005.
Kendra Schank Smith, Architects' Sketches, Architectural Press, 2008.
Sue Ferguson Gussow, Architects Draw, Princeton Architectural Press, New York, 2008.
Brian Edwards, Understanding Architecture Through Drawing, Taylor and Francis, New York, 2008.
George Hlavács, The Exceptionally Simple Theory of Sketching, BIS Publishers, Amsterdam, 2014.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Arazi Çalışması 10 % 50
Rapor Teslimi 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 2 2 4
Arazi Çalışması 11 4 44
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.