INT2001 Interior Architectural Design IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT2001 İçmimari Tasarım I Güz 2 6 5 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY
Dersi Veren(ler): ELİF DEVRİM TOPSAKAL
Öğ.Gör. ALPHAN BAYINDIR
Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN
Öğ.Gör. AYHAN BÖYÜR
Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL
Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY
Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: saha gezisi
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencinin kullanıcı gereksinimlerini ve kendilerine verilen tanımlı hacimleri analiz ederek konuta ait temel iç mekan organizasyonu ve tasarımı yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrencilerin verilen konteynırlar ile mekansal bir organizasyon sağlamakla birlikte, kullanıcı profilini ve yaşam senaryosunu oluşturmaları, mekansal ve işlevsel ihtiyaçları belirlemeleri, belirledikleri tasarım konsepti bağlamında gerekli araştırmayı yaparak iç mekan tasarımını sonlandırmaları beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler
1. Projenin tasarlanacağı alanı ve çevresini analiz eder,
2. Verilmiş olan mekanın/strüktürün potansiyellerini analiz eder,
3. Kullanıcı profili geliştirir,
4. Kullanıcı ihtiyaçlarını, amaçlarını, isteklerini, günlük rutinini, çalışma sürecini vb. analiz eder,
5. Kullanıcının mekansal ve işlevsel ihtiyaçlarını belirler,
6. Proje programı geliştirir,
7. Tasarım konsepti geliştirir,
8. Malzeme, renk ve mobilya araştırır,
9. Projesinin 1/100 ve 1/50 maketini yapar,
10. Tasarımının 1/100, 1/50 ve 1/20 ölçekli çizimlerini yapar,
11. Final jürisi için ölçekli maketler ve çizimler yaparak tasarım sürecini tanımlar.

Dersin İçeriği

INT 2001 proje dersi kapsamında öğrenciler Şişli Bomontiada'nın avlusunda yer alacak olan, konteyner ünitelerinin kullanımı ile bir sanatçının evi, atölyesi ve satış/sergi alanı olarak işleyen çok fonksiyonlu bir yaşam ortamı tasarlamaktadır.
Bu yaşam alanı iki kişi için tasarlanmakta ve hane halkı profili (çocuksuz çift, bir ebeveyn ve çocuk, yaşlı çift, evi paylaşan arkadaş/akraba) öğrenciler tarafından belirlenmektedir. 2001 projesi kapsamında öğrenciler dikdörtgenler prizması şeklindeki konteynırları kullanmaktadır. Yani, öğrenciler konteynırları bir araya getirerek kullanıcı için bir yaşam çevresi tasarlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. GİRİŞ: Ders kapsamının açıklanması ve proje konusunun anlatımı. Arazi Analizi üzerine sunum. 2. Bomontiada'ya arazi gezisi. Araziye ilişkin ilk izlenimlerin keşfi, yakın çevrenin karakterini anlamak ve analiz etmek.
2) 1. Öğrencilerin Arazi analizi posterleri üzerine tartışma. Proje programı konusunun anlatımı. 2. Proje senaryosu, konsept ve atmosfer üzerine sunum.
3) Öğrenciler konteynır maketlerini yapar ve konteynırların nasıl bir araya geleceği üzerine çalışır. Çalışmalarını çizimlerle destekler. Konsept ve atmosfer hakkında çalışan öğrenciler, proje senaryolarını ve programlarını geliştirir.
4) Konut kullanımı için ihtiyaç programının kesinleştirilmes ve 1/50 ölçekli öneri çizimlerin kritiği
5) Tasarım konseptinin geliştirilmesi, çizimlerin ve maket çalışmalarının yapılması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi ve teknik çizimlerin yapılması.
6) 1. ARA JÜRİ, Mekansal organizasyon şemasının çizim ve maket yardımı ile geliştirilmesi, Malzeme ve renk konularında araştırmalar yapılması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması
7) Mekansal organizasyon şemasının çizim ve maket yardımı ile geliştirilmesi, Malzeme ve renk konularında araştırmalar yapılması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması (1/50 ve 1/20)
8) 1/50 ölçekli iç mekan çizimlerine ek olarak 1/20 ölçekli merdiven çizimlerinin yapılması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması
9) 1/50 ölçekli plan ve kesit çizimleri ile 1/20 ölçekli mutfak çizimlerinin yapılması, Ölçekli çizimlerin hazırlanması
10) 2. Ara Jüri 1/50 plan ve kesitlerin düzenlenmesine ek oarak 1/20 ölçekli çizimlerin hazırlanması. Çizimlerin maket ve perspektiflerle desteklenmesi. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması
11) Projenin 1/50 ve 1/20 ölçekli çizimleri üzerinde çalışılması
12) 1/50 ölçekli iç mekan çizimleri ve 1/20 ölçekli banyo çizimlerinin hazırlanması. Ölçekli çizimlerin hazırlanması
13) İçç mekan organizasyonuna ait 1/20 ölçekli çizimler üzerinde çalışılması. Malzeme ve renk araştırmasının yapılması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması
14) Dönem sonu jürisi için çizim ve maketler kullanılarak sunum hazırlanması Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: none - yok
Diğer Kaynaklar: 1. Zusi, P. (2004). The Minimum Dwelling, Slavic & East European Journal. Spring 2004, 48(1), pp. 135-136.
2. Teige, K. (2002). The Minimum Dwelling, Cambridge, Mass: MIT Press.
3. Pays, A. (2017). Open House: Reinventing Space for Simple Living, Layton: Gibbs Smith.
4. Hildner, C. (2011). Small Houses: Contemporary Japanese Dwellings, Basel: Birkhäuser.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Arazi Çalışması 4 % 0
Final 1 % 40
Juri 2 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Arazi Çalışması 1 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 116
Küçük Sınavlar 2 8
Ara Juri 2 16
Juri 1 4
Toplam İş Yükü 260

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 3
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 2
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 3
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 3
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 3
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, 3
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 2
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 3
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 2