İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT1033 | Tasarımda Görsel Medya I | Güz | 0 | 4 | 2 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GÖKÇEN SEZEN Öğ.Gör. NAZLI MÜRÜVVET GÜNGEN Öğ.Gör. TARIK EMRE KIRHALLI Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN Öğ.Gör. İSTEM ÖZDİLEK Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ Arş.Gör. PINAR SUNAR Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel program bileşenleri yoktur. |
Dersin Amacı: | Bu ders, iç mimarlık öğrencilerine eğitimleri ve ilerideki profesyonel yaşamlarında gerekli olan temel mimari çizim ve anlatım tekniklerinin kazandırılması ve bu tekniklerin öğrenciler tarafından doğru ve etkili bir biçimde kullanılabilmesi amacıyla tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. sahip oldukları üç boyutlu düşünebilme ve algılama yetilerini geliştirirler. 2. tasarım fikirlerini çizim yoluyla uygun ve doğru bir şekilde anlatabilirler. 3. öğrenimleri ve ilerideki mesleki hayatları boyunca kullanmaları gereken temel çizim ekipmanlarını etkili bir biçimde kullanırlar. 4. öğrenimleri ve ilerideki mesleki hayatları boyunca kullanmaları gerekli olan mimari çizim standardlarını ve tekniklerini kavrarlar. |
Bu derste, öğrencilere gerekli çizim ekipmanlarının kullanılması, çeşitli çizgi ve düzlem tiplerinin tanımlanması ve üç boyutlu cisimlerin plan, görünüş, kesit ve paralel perspektiflerinin çizimi konusunda gerekli bilgiler aktarılır. Ayrıca, konularla ilgili uygulamalar öğrenciler tarafından hem sınıf içerisinde hem de evde ödev olarak gerçekleştirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dersin amaçları, kapsamı ve işleniş şekli öğrencilere açıklanır. Uygulama: Yazı çalışması ve düzgün çokgen ve elips çizimleri. | Yok |
2) | İzdüşüm: Nokta ve basit geometrik formların dik izdüşümlerinin çizimi. Uygulama: Konu ile ilgili çizimlerin sınıf içerisinde öğrenciler tarafından yapılması. | Konu tekrarı ve çizim ev ödevi 1 |
3) | Uygulama: Paralel perspektifleri verilen objelerin görünüşlerinin tek düzlem üzerindeki açılımında (epürde) ifade edilmesi. | Konu tekrarı ve çizim ev ödevi 2 |
4) | Paralel perspektifler: Aksonometrik (izometrik, dimetrik ve trimetrik), kavalyer ve militer perspektifler. Uygulama: Dik izdüşümleri verilen cisimlerin perspektif çizimlerinin yapılması. | Konu tekrarı ve çizim ev ödevi 3 |
5) | Özel doğru ve düzlemler. Uygulama: Paralel perspektifleri ve dik izdüşümleri verilen cisimler üzerinde özel doğru ve düzlemlerin tespit edilmesi. | Konu tekrarı ve çizim ev ödevi 4 |
6) | 1. Yarıyıl içi sınavı | Konu tekrarı |
7) | Düzlemlerde gerçek büyüklük ve eğim tespiti: Eğimi verilen düzlemlerin dik izdüşümlerinin çizilmesi. Uygulama: Planı verilen cisimlerde eğimli düzlemlerin, verilen başlangıç kotu ve eğime göre çizimi. | Konu tekrarı ve çizim ev ödevi 5 |
8) | Kesitler. Uygulama: Yatay ve düşey kesitlerin çizilmesi. | Konu tekrarı ve çizim ev ödevi 6 |
9) | Ölçek ve kotlar: Mimari çizimlerde kullanılan ölçekler ve kotların ifade edilmesi. Uygulama: Ölçek ve kot çalışmaları. | Konu tekrarı ve çizim ev ödevi 7 |
10) | Uygulama: Ölçekli plan, görünüş ve kesit çizimleri. | Konu tekrarı ve çizim ev ödevi 8 |
11) | 2. Yarıyıl içi sınavı | Konu tekrarı |
12) | Uygulama: Ölçekli plan, görünüş ve kesit çizimleri. | Drawing homework ve çizim ev ödevi 9 |
13) | Uygulama: Ölçekli plan, görünüş ve kesit çizimleri. | Konu tekrarı ve çizim ev ödevi 10 |
14) | Uygulama: Ölçekli plan, görünüş ve kesit çizimleri. | Konu tekrarı ve çizim ödevi 11 |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok - N/A |
Diğer Kaynaklar: | Cavataio, S. C. (2012). Manual Drafting for Interiors. John Wiley & Sons: Hoboken, NJ. Ching, F. D. K. (2009). Architectural Graphics. John Wiley & Sons: Hoboken, NJ. Şahinler, O. & Kızıl, F. (2011). Mimarlıkta Teknik Resim. YEM Yayın: İstanbul. Yee, R. (2007). Architectural Drawing: A visual conpendium of Types and Methods. John Wiley & Sons: Hoboken, NJ. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Uygulama | 11 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 5 |
Ödev | 11 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 4 | 44 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 11 | 6 | 66 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 204 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 1 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 1 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 1 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 3 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 3 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 3 |