LOJİSTİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT1013 | Tasarım ve Mimarlığa Giriş | Bahar |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Dersi Veren(ler): |
ELİF DEVRİM TOPSAKAL Öğ.Gör. ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Öğrenciye, - Mimar/İç Mimar olma farkındalığını vermek, - “Mimari Yaşam Biçimi” kavramı ile tanışmasını ve irdelemesini sağlamak, - Yapılı çevre ile ilişki kurma ve ayırt etme özelliklerini geliştirmek ve - Eleştirel mimari düşünce biçimi kazanmasına olanak vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. “Mimari Yaşam Biçimi” kavramının tanımlanması. II. Mimarlıkta; “Teori”, “Köken”, “Davranış” ve “Bağlam” kavramlarını açıklaması. III. Mimarlıkta mekansal boyutları tanıması III.I. Mekana ait üç boyutu tanıması, III.II. Mekana ait soyut boyutlar olan “zaman” ve “yaşam” boyutlarını yorumlaması, III.III. Mekana ait fiziksel üç boyutu, zaman ve yaşam boyutları ile mekansal organizasyon içinde ilişkilendirmesi, IV. Mimarlıkta “konsept” kavramını tamınlaması, IV.I. Bir mekansal organizasyona ait mimari konsepti tahmin edebilmesi, IV.II. Tasarım sürecinde, mimari konsept geliştirme yöntemlerini anlatabilmesi. V. Mimari tasarıma ait algısal temelleri özetleyebilmesi. VI. Teknolojik girdilerin tasarım süreci ile olan ilişkisini açıklaması, VI.I. Mimari tasarımda “Sanal Gerçeklik” ve “Sanal Mekanlar” kavramlarını tanımlaması, VI.II. Tasarım Sürecinde kullanılan bilgisayar araçlarını ve tekniklerini tanıması. VII. Mimarlıkta “Yapı” ve “Teknoloji” kavramları arasındaki ilişkiyi analiz etmesi. VIII. Mimarlıkta araştırma yötemlerini formüle etmesi, VIII.I. Mimari Literatürde araştırma, VIII.II. Mimari Uygulama alanında araştırma. IX. Mimari sunumlarda grup çalışmasını deneyimlemesi. X. Teorik anlatımlara paralel olarak “Mimari Terminoloji” öğrenmesi. |
1.Bölüm: Mimarlık’a Doğru / 3 saat 2.Bölüm: Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / TEORİ / 2 saat Mimari Terminoloji-I / 1 saat Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / KÖKEN / 2 saat Mimari Terminoloji-II / 1 saat Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / DAVRANIŞ/2 saat Mimari Terminoloji –III / 1 saat Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / BAĞLAM / 2 saat Mimari Terminoloji –VI / 1 saat 3.Bölüm: Mimari Boyutlar / 2 saat Mimari Terminoloji –V / 1 saat 4.Bölüm: Mimarlikta Konseptler / 1 saat Sunumlar / 2 saat ARASINAV / 3 saat 5.Bölüm: Mimarlıkta Algısal Temeller / 1 saat Sunumlar / 2 saat 6.Bölüm: Tasarım ve Teknoloji / 2 saat Sunumlar / 1 saat 7.Bölüm: Yapı ve Teknoloji / 1saat Sunumlar / 2 saat 8.Bölüm: Mimarlıkta Araştırma Yöntemleri / 2 saat Sunumlar / 1 saat Sunumlar / 3 saat Özet/Değerlendirme / 3 saat |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlığa Doğru | Ders hakkında genel tanımlamalar. Aşağıdaki konu ve sorular hakkında tartışma ortamının yaratılması: - Mimarlık nedir? - Mimarlık ve ilişkili olduğu disiplinler - Mimar kimdir? |
2) | Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / TEORİ Mimari Terminoloji - I | Vitrivius: (Firmitas-Utilitas-Venustas,) Mimari Akımlara ait Tarihi Çizelgenin İrdelenmesi, Temel Mimari Kuramların Değerlendirilmesi |
3) | Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / KÖKEN Mimari Terminoloji-II | Mimarlığa ait kültürel kökenlerin araştırılması |
4) | Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / DAVRANIŞ Mimari Terminoloji –III | Çevre ve Davranış Kavramlarının irdelenmesi, |
5) | Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / BAĞLAM Mimari Terminoloji –VI | Mimarlıkta "Bağlam" kavramının irdelenmesi, örnekler üzerinden tartışılması |
6) | Mimari Boyutlar Mimari Terminoloji –V | Mekansal üç fiziksel boyut ile, psikolojik boyutların (zaman ve yaşam) tanımlanması. Mimari boyutların örnekler üzerinden yorumlanması. |
7) | Mimarlikta Konseptler Öğrenci Sunumları | Mimari tasarım süreçlerindeki mimari konseptlerin tanımlanması, Mimari yapıtların konsept verilerinin okunması. |
8) | ARA SINAV | |
9) | Mimarlıkta Algısal Temeller Öğrenci Sunumları | Aşağıdaki kavramların tanımlanması: - İmge İletişimi, - Görsel gruplama teknikleri, - Gestalt Teorisi. |
10) | Tasarım ve Teknoloji Öğrenci Sunumları | Aşağıdaki kavramların açıklanması: -Sanal Gerçeklik, -Sanal Mekanlar, -Tasarım sürecinde bilgisayar tabanlı araç ve teknikler. |
11) | Yapı ve Teknoloji Öğrenci Sunumlar | "yüzey", "barınak-mekan" ve "strüktür" kavramlarının teknolojik girdiler bağlamında tanımlanması, Enerji ve yapılar, yapısal kod kavramlarının teknoloji çerçevesinde tartışılması. |
12) | Mimarlık alanında araştırma yöntemleri - I Öğrenci sunumları | Mimari kuram ve literatür alanlarında araştırma yöntemleri. |
13) | Mimarlık alanında araştırma yöntemleri - II Öğrenci sunumları | Mimari uygulama alanındaki araştırma yöntemleri. |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Öğrenci Sunumları | |
16) | Özet ve Genel dönem değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | none - yok |
Diğer Kaynaklar: | Arnheim, R., 1977, Dynamics of Architectural Form, University of California Press. Ching, F., 1996, Architecture, Form Space and Order, New York Van Nostrand Reinhold Company. Corbusier, Le., 1927, Towards a New Architecture, New York, Dover Publications. Giedion, Sigfied., 1941, Space, Time and Architecture, Harvard University Press. Groat, L., Wang, D., 2002, Architectural Research Methods, John Wiley & Sons Inc, New york. Laborit, H., 1990, İnsan ve Kent,Çeviri: Bertan Onaran, Payel Yayınları, İstanbul. Nuttgens, Patrick., 1997, The Story of Architecture, Phaidon Press. Rasmussen, S. E., 1982, Experiencing Architecture, Cambrdige, MIT Press. Silver, Pete and Mclean, Will., 2008, Introduction to Architectural Technology, Laurence King. Snyder, James C.,1988, Introduction to Architecture, MIT Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Sunum | 16 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 110 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. | |
2) | Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. | |
3) | Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. | |
4) | Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. | |
5) | Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. | |
6) | Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
7) | Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
8) | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. | 2 |
9) | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. | |
10) | Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. | |
11) | Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. | |
12) | En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. | |
13) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |