İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT4051 | İleri Kompleks Analiz | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisinin bazı ileri konularını öğretmek ve uygulamalarını yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Rezidü teoremi ve rezidü teoreminin reel integrallerin hesaplanmasına uygulanmasını kavrayabilme. Konform tasvir teorisinin genel ilkelerini açıklayabilme. Laplace ve Fourier Dönüşümlerini kavrayabilme. |
Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi. Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları. Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri. Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü. Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü. Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı. Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi. Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri. Riemann Tasvir Teoremi. Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü. Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar. Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği. Laplace Dönüşümü. Fourier Dönüşümü.Final sınavı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi. | |
2) | Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları. | |
3) | Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri. | |
4) | Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü. | |
5) | Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü. | |
6) | Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı. | |
7) | Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi. | |
8) | Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri. | |
9) | Riemann Tasvir Teoremi. | |
10) | Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü. | |
11) | Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar. | |
12) | Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği. | |
13) | Laplace Dönüşümü. | |
14) | Fourier Dönüşümü. |
Ders Notları / Kitaplar: | A.I. Markushevich “Theory of Functions of a Complex Variable” Ruel V. Churchill, James Ward Brown, “Complex variables and applications” |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ödev | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |