MAT2033 Discrete MathematicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT2033 Ayrık Matematik Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MAHMOUD JAFARI SHAH BELAGHI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MURAT SARI
Prof. Dr. NAFİZ ARICA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Hesaplama gerektiren alanlarda çalışacak öğrencilere ayrık matematiksel yapılar konusunda gerekli arkaplanı sağlamak. Ayrık matematiksel yapılar üzerindeki temel algoritmları anlatmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Mantığın temel prensiplerini kavrar
2. Kümelerin temel prensiplerini ve işlemlerini anlar
3. Matematiksel ispat yöntemlerini anlar ve bunları problem çözmede uygular
4. Bağıntıları gösterir ve özelliklerini belirler
5. Fonksiyonları gösterir ve bir fonksiyonun 1-1 ve örten olup olmadığını belirler
6. Sayı teorisinin ve matematiksel kriptografinin bazı temel özelliklerini kavrar
7. Grafiklerin bazı temel özelliklerini anlar ve kullanır

Dersin İçeriği

Matematiksel mantık, tümevarım, kümeler teorisi, bağıntılar, fonksiyonlar, sayılar teorisi, matematiksel kriptografi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Önerme Mantığı
2) Önerme Eşdeğerlikleri
3) Tahminler ve Nicelikler
4) Çıkarım Kuralları
5) İspat Yöntemleri
6) Kümeler ve Küme İşlemleri \ gözden geçirmek.
7) Bağıntılar ve Özellikleri
8) Bağıntıları ve Bağıntıların Kapanışlarını Gösterimlemek
9) Denklik Bağıntıları ve Kısmi Sıralama
10) Fonksiyonlar
11) Bölünebilirlik ve Modüler Aritmetik
12) Asal, En Büyük Ortak Bölenler ve Kriptografi \ gözden geçirmek.
13) Grafikler ve Grafik Modelleri
14) Grafik Terminolojisi ve Özel Grafik Türleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Instructor's own lecture notes.
- Discrete Mathematics and its Applications, Kenneth H. Rosen, McGraw-Hill Publishing Company.
Diğer Kaynaklar: - Elements of Discrete Mathematics, C. L. Liu, McGraw-Hill Publishing Company.
- Discrete and Combinatorial Mathematics, R. P. Grimaldi, Addison-Wesley Publishing Company.
- AND any textbook that covers given topics can be used.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. 2
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. 4
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. 2
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. 2
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. 2
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. 3
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. 5
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.