ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLL1004 | Türk Dili ve Edebiyatı II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KENAN SAYACI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEBİ CEYLAN Öğ.Gör. KENAN SAYACI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin ana dilleri Türkçeyi düzgün ve kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı ifadede en etkin bir biçimde kullanmasına yardımcı olmaktır. Dil bilinci kazandırmanın yanı sıra ders, öğrencilere Türk edebiyatı hakkında bilgi vermeyi; edebi türlerden örneklerle öğrencinin metin analizi yapma, yorumlama ve eleştirel düşünme becerisini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dersin sonunda öğrenci, kurallarına uygun ve etkin bir biçimde yazma becerisi kazanacaktır. 2. Makale, köşe yazısı, söyleşi, röportaj, deneme, mektup, gezi yazısı, günlük, anı, biyografi, otobiyografi, tiyatro türlerini Türk edebiyatından örneklerle analiz ederek yorumlama ve eleştirel düşünmenin yollarını öğrenecektir. 3.Türk edebiyatında romanın doğuşu ve gelişimi ile ilgili ayrıntılı bilgi edinerek, yazarları ve eserlerini tanıyarak edebiyat konusunda duyarlılığını arttıracak, 4. Genel kültür sahibi olacak ve seçilen romanların analizi aracılığıyla okuma, yorumlama, eleştirmede yetkin hale gelecektir. 5. Seçilen metinler sayesinde Osmanlı’dan günümüze Türkiye’nin kültürel ve sosyo-politik tarihine tanıklık edecek ve edebiyat aracılığıyla toplumsal dönüşüme yol açan çeşitli meseleleri tartışma imkânı bulacaktır. |
1. Yazma Kültürü 2. Güzel yazı yazmanın kuralları, 3. Anlatım biçimleri, 4. Düşünceyi geliştirme yolları, 5. Anlatım ilkeleri. 6. Yazı Türleri 7. Makale, 8. Köşe yazısı, 9. Söyleşi, 10. Röportaj, 11. Deneme, 12. Mektup, 13. Gezi yazısı, 14. Günlük, 15. Anı, 16. Biyografi, otobiyografi, 17. Tiyatro 18. Roman: Türk romanın gelişimi, 19. Romancılarımızın edebî kişilikleri, eserleri ve romancılığımızdaki yerleri 20. Roman Analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazma Kültürü | Yazının önemi, güzel yazı yazmanın kuralları, anlatım biçimleri, düşünceyi geliştirme yolları,anlatım ilkeleri |
2) | Yazı Türleri | Makale “Lüzumsuz Adam'da Yalnızlığın Toplumsal Dolayımı”, Fatih Altuğ |
3) | Yazı Türleri | Köşe yazısı Gündemdeki bir konunun farklı gazetelerde ele alınışı. |
4) | Yazı Türleri | Söyleşi, röportaj Edebi ve önemli kişilerinde söyleşi ve röportajlarından örnekler |
5) | Yazı Türleri | Deneme “Geceye Övgü”, Gündüz Vassaf “Acıların Çocuğu”, Nurdan Gürbilek |
6) | Yazı Türleri | Mektup, gezi yazısı, günlük, anı Ziya’ya Mektuplar, Cahit Sıtkı Tarancı, Bir Şehit Mektubu örneği Velosipet ile Bir Cevelan, İbnülcemal Ahmet Tevfik Evliya Çelebi’nin Seyahatname’sinden örnekler Günlük, Oğuz Atay |
7) | Yazı Türleri | Biyografi, otobiyoğrafi “Toprak Olmak, Dil Olmak”,Oğuz Demiralp Türk Casusu İngiliz Kemal Milli Mücadelede, Recai Sanay, Ben Buradayım: Oğuz Atay’ın Biyografik ve Kurmaca Dünyası, Yıldız Ecevit, |
8) | Yazı Türleri | Tiyatro Behçet Necatigil’den Bir Radyo Tiyatrosu Türk tiyatrosundan örnekler |
9) | Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi | Şemsettin Sami Namık Kemal Ahmet Mithat Efendi Samipaşazade Sezai Fatma Aliye Roman: Kürk Mantolu Madonna by Sabahattin Ali |
10) | Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi | Nabizade Nazım Recaizade Ekrem Halit Ziya Uşaklıgil Mehmet Rauf Hüseyin Rahmi Gürpınar Reading: Kürk Mantolu Madonna by Sabahattin Ali |
11) | Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi | Halide Edip Adıvar Yakup Kadri Karaosmanoğlu Reşat Nuri Güntekin Peyami Safa Nahit Sırrı Örik Analiz Romanı: Kürk Mantolu Madonna, Ssbahattin Ali |
12) | Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi | Ahmet Hamdi Tanpınar Sabahattin Ali Kemal Tahir Orhan Kemal Tarık Buğra Mahmut Makal Yusuf Atılgan Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar |
13) | Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi | Oğuz Atay Adalet Ağaoğlu Sevgi Soysal Yaşar Kemal Bilge Karasu Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar |
14) | Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi | Orhan Pamuk İhsan Oktay Anar Latife Tekin Elif Şafak Hasan Ali Toptaş Murat Uyurkulak Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sabahhatin Ali, Kürk Mantolu Madonna, İstanbul: YKY, 2011. İhsan Oktay Anar, Puslu Kıtalar Atlası, İstanbul: İletişim, 2004. |
Diğer Kaynaklar: | Ülkü Giray, Türkçeyi Güzel Konuşma Kılavuzu, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 2007. Ömer Asım Aksoy, Dil Yanlışları, İstanbul: İnkılap Kitapevi, 2008. Metin And, Türk Tiyatro Tarihi: Başlangıçtan 1983’e, İstanbul: İletişim, 2004. Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1/2/3, İstanbul: İletişim, 1999. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 57 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |