TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HST1001 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NURİ YAZICI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NURİ YAZICI Dr. Öğr. Üyesi NURAN FERYAL TANSUĞ DOURLARİS Öğ.Gör. NECATİ AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | * Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavratmak, * Atatürk’ü ve onun dünya görüşünü ve düşüncelerini kavratmak * Kurtuluş Savaşı’nın hangi ortamda ve nasıl kazanıldığını kavratmak * Türkiye’nin toprak bütünlüğünün ve Türk Milletinin bölünmezliğinin önemini kavratmak ve bu hedef için Atatürk’ün birleştirici özelliğini kavratmak * Millî Mücadele’nin, Atatürk İnkılâplarının evrensel değerlerini ve yabancı uluslara nasıl örnek olduğunu kavratmak * Günümüzün ve geleceğin konuları karşısında Atatürkçü bir yaklaşım ve düşünce geliştirme yeteneğini kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şu becerileri kazanmış olacaklardır: * Yakın tarih olaylarını sebep-sonuç ilişkileri içinde yorumlayabilmek. * Cumhuriyet reformlarını tarihsel bir bütünlük içinde görebilmek. * Tarihsel terimleri yorumlayabilecek ve birbirlerinden farklarını ayırt edebilmek. * Türk İstiklâl Savaşının kazanıldığı askerî, siyasal ve ekonomik ortamı kavrayabilmek. * Vatan, bayrak, bağımsızlık, egemenlik gibi kavramların bir millet için ne değerde olduklarını kavrayabilmek. * Atatürk’ün, Türk milleti için birleştirici bir değer olduğunu kavrayabilmek. * Uluslararası toplumda, “bağımsız bir devlet ve onurlu bir millet” olarak yaşamanın bedelinin ne olduğunu kavrayabilmek * Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçişte toplum ve devlet yapısı olarak yaşanan değişimi kavrayabilmek. |
Bu derste yeni bir Türk devletinin kuruluşu, bu devletin dayandığı temel ilkeler ve bu değişimin büyük önderi Atatürk’ün fikirleri ve ilkeleri, kendi adıyla anılan inkılâpları konu edilmektedir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: okuma, bireysel çalışma teknoloji destekli öğrenme yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | *Öğrencilerin dersin kapsamı, amacı ve hedefleri hakkında bilgilendirilmesi. * “Tarih” ve “İnkılâp Tarihi”...... | Ders kitabı ve serbest araştırma |
2) | * Osmanlı Çağdaşlaşma Tarihine Bakış: * Osmanlı İmparatorluğu’nda ıslâhatların gerekçesi ve ıslahat geleneği. (II. Mahmut dönemi dahil) | Ders kitabı ve serbest araştırma |
3) | * “Tanzimat-ı Hayriye” Dönemi | Ders kitabı ve serbest araştırma |
4) | "Meşrutiyet" dönemi. | Ders kitabı ve serbest araştırma |
5) | * XIX. yy sonları- XX. yy başlarında Osmanlı İmparatorluğu; siyasal- askerî- ekonomik ortam) | Ders kitabı ve serbest araştırma |
6) | Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu | Ders kitabı ve serbest araştırma |
7) | Mondros Mütarekesi ve yürürlüğe girişi.. *Mondros Mütarekesi sonrası dış politika gelişmeleri* | Ders kitabı ve serbest araştırma |
8) | ARA SINAV HAFTASI | Ders kitabı ve serbest araştırma |
9) | * Millî Mücadele’ye gidiş. | Ders kitabı ve serbest araştırma |
10) | * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-I (Amasya Genelgesi dahil) | Ders kitabı ve serbest araştırma |
11) | TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-II (Anadolu’da kongreler dönemi) | Ders kitabı ve serbest araştırma |
12) | * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-III (Kongreler sonrası gelişmeler ve Misak-ı Millî) | Ders kitabı ve serbest araştırma |
13) | * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-IV (Misak-ı Millî sonrası gelişmeler, İstanbul’un işgali ve sonrası...... | Ders kitabı ve serbest araştırma |
14) | TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-V (TBMM’nin açılışı ve ilk faaliyetleri.) | Ders kitabı ve serbest araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. |
Diğer Kaynaklar: | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay.Ankara 2004 * Ergun Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir 1984 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M.E.B. yay. * Peyami Safa, Türk İnkılâbına Bakışlar, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 1988 * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Salahi R. Sonyel, Osmanlı Ermenileri, Remzi Kitabevi, 2. Basım ,İstanbul 2009 * * Nuri Yazıcı, Millî Mücadelede (Canik Sancak’ında) Pontosçu Faaliyetler (1918 – 1922), II. baskı, Çizgi yayınevi, Konya 2003 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Küçük Sınavlar | 4 | 2 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 48 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular. | |
2) | Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. | |
3) | Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar. | |
4) | Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır. | |
5) | Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır. | |
6) | Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır. | |
7) | Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır. | |
8) | Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır. | |
9) | Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder. | |
10) | Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |
11) | Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |
12) | Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar. | |
13) | Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. | 5 |