BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0825 | Mantık ve Bilgisayar Uygulamaları | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere mantık tasarımının temellerini, sentezini ve doğrulama yapmasını donanım tanımlama dilleri kullanılarak öğretmektir. Ders gerçek teknoloji ile güçlü bağlantıları bulunan temel bilgisayar tasarım kavramlarının sürekli evrim geçiren uygulamaları üzerinde yoğunlaşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Sayısal mantık sistemlerinin temel kavramlarını anlayacak, -Temel prensipleri ve tasarım tekniklerini anlayacak ve basit sayısal mantık devrelerini analiz edebilerek tasarlayabilecek, -Temel bilgisayar örgütlemesini ve tasarımını yüksek düzeyli olarak anlayacaktır. |
Dersin içeriğinde önermeler mantığı (0-1 mantığı),birleşimsel ve ardışık devre tasarımı, sonlu otomat tasarım teknikleri, komut kümesi mimarileri, ve temel işlemci tasarımını da içeren birçok konu bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar ve bilgi | Chapter 1. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
2) | Kombinatoryal mantık devreleri | Chapter 2. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
3) | Kombinatoryal mantık devreleri | Chapter 2. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
4) | Kombinatoryal mantık tasarımı | Chapter 3. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
5) | Kombinatoryal mantık tasarımı | Chapter 4. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
6) | Kombinatoryal fonksiyonlar ve devreler | Chapter 4. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
7) | Kombinatoryal fonksiyonlar ve devreler | Chapter 4. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
8) | Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri | Chapter 5. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
9) | Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri | Chapter 5. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
10) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
11) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
12) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
13) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
14) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
Ders Notları / Kitaplar: | Morris Mano, Charles R. Kime, “Logic and Computer Design Fundamentals”, Prentice Hall, 4/E, 2008, ISBN 0132067110. |
Diğer Kaynaklar: | Jean E. Rubin, Mathematical Logic: Applications andTheory, SaundersCollege Publishing, 1990, ISBN 0-03-012808-0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 3 |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 5 |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |