GEP0807 Political PhilosophyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0807 Siyaset Felsefesi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKAN KURUNÇ
Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Siyaset kavramı ve olgusu; toplumsal ilişikler düzeni içinde siyasetin anlamı ve Antikçağdan günümüze siyaset görüşleri incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenci
•Siyaset kavramını anlamış ve yaşadığı ilişkiler içinde yerini kavramış olur.
•Siyaset konusunda veriler toplayıp yorumlayabilir.
•İçinde bulunduğu toplumdaki siyaset ilişkilerini yorumlayıp eleştirebilir.
•Yorumlarını uzman olan ya da olmayan kişilerle paylaşıp yeni görüşler geliştirebilir.

Dersin İçeriği

Güncel siyasal sorunlar
Siyaset Felsefesi nedir?

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş- Genel Değerlendirme.
2) Siyaset Felsefesi Nedir ? Ders Notları
3) Siyasetin temel sorunları / temel kavramları Ders Notları
4) “Politea”, Demokrasi, Diğer Yönetimler Ders Notları
5) Yönetim, İktidar, Hak, Meşruiyet Tartışmaları Ders Notları
6) Otorite nedir? ? Kaynakları Ders Notları
7) Tanrı - Doğa ? Birey .Otorite / İktidar Ders Notları
8) Ulus Devletlere Geciş / Rönesans: Ütopyalar . Ders Notları
9) Machiavelli'den Hobbes'a: Machiavelli Kimdir ve Politika Kuramındaki yeri nedir? Ders Notları
10) Özgürlük tartışmaları I , Ders Notları
11) Özgürlük tarışmaları II, Ders Notları
12) Özgürlük tartışmaları III , Ders Notları
13) Özgürlük Nedir? Ders Notları
14) Kamusallık tartışmaları, Sivil toplum, Başkalarıyla Yaşam Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Platon, Devlet, Yasalar,
Aristoteles, Politika, Brian Redhead(Ed.), Siyasal Düşüncenin Temelleri.
M.Tunçay(Ed.), Siyasal Düşünceler Tarihi. Leo Strauss, Politika Felsefesi Nedir? (Paradigma, 2000) Hans Helmuth Gander, Dünya Politika ve Otorite Soruu, Doğumunun Yüzüncü Yılında Hannah Arendt, (Yay. haz. Sanem Yazıcıoğlu, Yapı Kredi yay.,2009)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 2 7 14
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.