DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0707 | Modern Türk Şiiri | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KENAN SAYACI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Türk şiirindeki yenilikler ve değişikliklerin aktarılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Cumhuriyet’in Türk toplumunda meydana getirdiği değişiklikleri ve bunun şiire nasıl yansıdığını fark etmek, Şairlerin yeni dönemi algılayış ve yansıtışlarını belirlemek, Türk şiirinde Cumhuriyet döneminde görülen yeni yaklaşımları fark etmek, Cumhuriyet dönemindeki belli başlı şiir ekollerini temel özellikleri ve farklılıklarıyla tanımak, •Şairlerin şiirlerine yaşadıkları dönemden yansıyanları fark etmek, •Ele alınan şairi, aynı dönemde yaşamış başka şairlerden ayıran özellikleri belirleyebilmek, •Şairin dili nasıl kullandığını, kelimelere kazandırdığı farklı anlamları fark etme, • •Şairin kullandığı dili, günümüzün günlük konuşma diliyle karşılaştırarak analiz etme, •Şiirlerin yazılış sebebini analiz etmek, •Şiirlerde aktarılan duygu ve düşünceleri fark ederek söz veya yazıyla ifade edebilmek |
Cumhuriyet dönemi şiir hareketleri, özellikle 1950 sonrası Türk şiiri- |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Cumhuriyet dönemi Türk şiirine genel bakış | Ana Çizgileriyle Cumhuriyet Devri Türk Şiirine Teorik Bir Yaklaşım, Adem Çalışkan- http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt3/sayi10pdf/caliskan_adem.pdf |
2) | Modern şiirimizin kurucuları: Yahya Kemal-Ahmet Haşim | Yahya Kemal ve Ahmet Haşim Rekabeti http://www.lalilardergi.com/haci-fisfis-yahya-kemal-ve-ahmet-hasim-rekabeti.html |
3) | 1940 Toplumcu Şiiri | 1940 KUŞAĞI TOPLUMCU ŞAİRLERİ VE HALK ŞİİRİ Prof. Dr. Yakup ÇELİK http://www.millifolklor.com/tr/sayfalar/87/08.pdf |
4) | Nazım Hikmet ve Necip Fazıl Kısakürek | http://denizykaya.blogcu.com/nazim-hikmet-ve-necip-fazil-kisakurek-atismalari/9904046 http://internetbudur.blogspot.com/2012/03/nazm-hikmet-necip-fazl-ksakurek.html |
5) | Büyük şiir: Fazıl Hüsnü Dağlarca | http://dipnotkitap.net/SIIR/SAIRLER/FazilHusnuDaglarca.htm |
6) | Birinci Yeni:Garip Akımı | http://www.turkceciler.com/garip_akimi.htm |
7) | Bağımsız şairler | http://arifegulsun.blogcu.com/garip-disinda-kalan-bagimsiz-sairler-1940-sonrasi/1368156 |
8) | İkinci Yeni şiirine genel bakış | http://edebiyol.com/ikinci-yeni-siiri-ve-sairleri.html |
9) | İkinci Yeni-Birinci Yeni(Garip) ayrımları | http://www.turkceciler.com/turk-edebiyatinda-akimlar.html |
10) | İlhan Berk-Cemal Süreya-Turgut Uyar | http://www.turkceciler.com/ikinci-yeni-siiri-ozellikleri-temsilcileri.html |
11) | Edip Cansever-Sezai Karakoç-Ece Ayhan | http://www.turkceciler.com/ikinci_yeni_siiri.html |
12) | 1960 Kuşağı: İsmet Özel-Ataol Behramoğlu | http://www.edebiyatogretmeni.org/ikinci-yeni-sonrasi-toplumcu-siir-1960-1980/ |
13) | 1970 Kuşağı | http://www.edebiyadvesanatakademisi.com/edebiyad/623-son_d%C3%B6nem_turk_siiri_ve_sairleri.html |
14) | 1980’dan günümüze Türk şiiri | http://www.siirpenceresi.com/soylesiler/siirdefterisoylesi.htm |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Memet Fuat, Mehmet H. Doğan Türk Şiiri Antolojileri, ders konusu olan şairlerin şiir ve düzyazı kitapları, dönemin dergileri.... Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Memet Fuat Modern Türk Şiiri, Ahmet Necdet Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Metin Celal 1980 Sonrası Şiiri ve Eleştiri Kemal Gündüzalp 1980 Kuşağı: Türk Şiirinin Poetikası, Baki Asiltürk 20. Yüzyıl Türk Şiiri: 100 Şair Şiir, Enis Batur 20. Yüzyıl Türk Şiiri Antolojisi İlhami Soysal 1975–2000 Son Çeyrek Yüzyıl Şiir Antolojisi, Yılmaz Odabaşı Son Yüzyıl Büyük Türk Şiiri Antolojisi Modern Şiirimizin İki Yüzyılı, Ataol Behramoğlu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Uygulama | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Arazi Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |