İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0705 | Edebiyat ve Toplum | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÖKSEL AYMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Edebi eserlerin, okuma hazzı yanında, toplumsal gerçeklik ve insanlık durumuna ilişkin bilgilenme yaşatacağını göstererek, öğrencilerin edebiyata ilgilerini artırmakBu derste edebiyat-toplum ilişkisinin sorgulanması, toplumun edebiyatın çeşitli türlerinden oluşan edebi eserlere yansıma biçimleri, bunların gerçek yaşamla örtüşen yönlerinin saptanması ve edebiyatın toplumu yönlendirip, dönüştürme gücünün gösterilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Modern dünya ve modern edebiyat hakkında bilgi sahibi olacaksınız. 2. Yaşadığınız dünya ve içinde bulunduğunuz toplum hakkında edebiyat aracılığıyla bilgilenmenin mümkün olduğu bilgisini edineceksiniz. 3. Edebi eserlerin içerdiği “insanlık durumu” sayesinde kendinize ve toplumsal ilişkilerinize eleştirel gözle bakabilme yeteneği kazanacaksınız. 4. Uzmanlık alanı dışında bilgilenmenin, müfredat dışı okumanın önemini kavrayacaksınız. |
Türk ve Dünya Edebiyatı’ndan seçilmiş edebi eserlerin, edebiyat ve toplum ilişkisi bağlamında incelenmeleri ve bu eserlerde yer alan toplumsal yansımaların, gerçek yaşamdaki karşılıklarının gösterilmesi ve edebiyatın, toplumsal dönüşümdeki rolünün8 gösterilmesi, dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma, gözlem yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Edebiyat ve Toplum ilişkisine genel bir bakış. | |
2) | Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir? | |
3) | Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir? Yazılı edebiyatın içerdiği ve yansıttığı toplumsal veriler ve bu verilerin değerlendirilme yöntemleri. | |
4) | Modern öncesi toplumlarda mitsel anlatı formları | |
5) | Modern topluma geçişte Shakespeare tragedyaları | |
6) | Modern topluma geçişte Shakespeare tragedyaları | |
7) | Cervantes çağı ve ilk roman: Don Kişot | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Sokaklardaki modernite 1: Goethe, Dickens ve Balzac | |
10) | Sokaklardaki modernite 2: Gogol, Dostoyevski ve Tolstoy | |
11) | Alternatif modernleşmeler: Marquez, Necip Mahfuz ve Füruğ Ferruhzad | |
12) | Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı1: Ahmed Midhat’tan Nâzım Hikmet’e | |
13) | Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı2: Nâzım Hikmet’ten Orhan Pamuk’a | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | William Shakespeare, Macbeth (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları Hamlet (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları - Nâzım Hikmet, Şeyh Bedreddin Destanı, Yapı Kredi Yayınları Kuvayı Milliye Destanı, Yapı Kredi Yayınları -Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 -Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Kenan Akyüz, Ank.1976 -“Biyografik Romanlardan Hareketle ‘Kişisel Tarih Toplumsal Tarih midir’ Sorunsalı Üzerine Bir İnceleme”, Folklor/Edebiyat, C.18, S.69, 2012-1, s.263-276 -“Göç ve Göçmenlik Edebiyatında Yer Alan Dramatik İnsan Manzaralarından Bir Kesit”, Kültür ve Edebiyatta Göç ve Göçmenlik, KIBATEK Yay., Ank.2009, s.47-51 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |