İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0601 | Yerel Yönetimlerde İletişim | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | HANDE TUNCER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, yaşadıkları şehire bir iletişimci gözüyle bakabilmeyi, şehirle ilgili farkındalığı geliştirip güçlendirmeyi, iletişim teorilerinden uygulamaya giden süreçleri canlı örnekleriyle deneyim olarak yaşatmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci; 1- iletişim teorilerinden hareketle bir şehrin iletişim dilini ve tarzını öğrenir 2- iletişim diliyle şehir arasındaki ilişkiyi analiz eder 3- teori ve pratik arasındaki farkı çok farklı boyutlarıyla değerlendirir 4- teoriyle uygulamayı, örneklerden hareketlerle karşılaştırır 5- iletişim teorilerinin yaşadığı şehirde hangi anlayışla uygulandığını kavrar 6- iletişim kavramıyla yaşadığı şehir arasındaki ilişkiyi derinlemesine anlar |
yerel yönetimlerde, kurumsal iletişimden sosyal pazarlamaya, şehre değer katan çalışmalardan organizasyonların yeniden konumlanmasına kadar geniş bir yelpazeyi içerir, her konu öğrencilere hayata geçmiş gerçek kampanya örnekleriyle anlatılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş; yerel yönetimlerde iletişim | |
2) | yerel yönetim ve kurumsal iletişim (İBB ve iştirakleri arasında kurumsal iletişim) | |
3) | sosyal pazarlama(İBB ve STK’larla yürütülen sosyal kampanyalar) | |
4) | Sosyal Belediyecilik | |
5) | Marka şehir nedir, uluslararası organizasyonların şehre katkıları | Çeşitli makaleler, IBB faaliyet raporları |
6) | sporun kente kazandırdığı değer | |
7) | turizm ve kongre turizminin kente kattığı değer | IBB faaliyet raporları, tanıtım kataloğu |
8) | şehirdeki etkinliklerin yeniden konumlandırılması | |
9) | kültürel ve sanatsal etkinliklerin kente kattığı değer | IBB 8.yıl kataloğu |
10) | eğitim ve kent hayatına kattığı değer | |
11) | gençliğe yönelik etknlikler ve kente kattığı değer | |
12) | toplu ulaşımın kent yaşamındaki önemi ve kente kattığı değer | IBB ulaşım raporları |
13) | kent yaşamı ve çevre | |
14) | kent yaşamı ve teknoloji, sosyal medya kullanımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kampanya örnekleri ve raporları, IBB faaliyet raporları, Istanbul Guide, IBB 8. Yıl kataloğu IBB annual reports, Istanbul guide, various articles, IBB 8th year catalogue |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |