Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
GE-Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
E-Öğrenme
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FATMA SELVA SUMAN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, antik tarih öncesi çağların arkeolojisinden başlayarak geç Osmanlı dönemine kadar Anadolu'daki uygarlıkların tarihine bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Bu bölgenin olağanüstü zengin kültürel tarihini keşfetmek için arkeolojik, sanat tarihi ve metinsel veriler incelenirken Anadolu'nun benzersiz coğrafi konumu vurgulanacaktır. Ana odak noktamız bu medeniyetlerin sosyal, kültürel, sanatsal ve mimari gelişimleri, etkileşimleri ve tarihteki öncülleriyle nasıl bağlantıları olacak. İncelenecek konular arasında Anadolu'daki Hititler, Frigler, Lidyalılar, Yunanlılar, Romalılar, Bizans ve Osmanlı medeniyetleri aracılığıyla antik tarih öncesi dönem yer almaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon, Derse giriş, Ders programı, değerlendirme ve ders materyalleri. Ders |
|
2) |
Anadolu, Topraklar, Halklar ve Medeniyetler. Göbeklitepe, Hacılar ve Çatalhöyük. |
|
3) |
Tunç Çağı Uygarlıkları, Hititler, Asurlular ve Urartular. |
|
4) |
Truva şehri, İlyada ve Odysseia, Truva hazinelerinin ardındaki efsane ve gerçek. Frigyalılar, Lidyalılar, Likyalılar ve Karyalılar. |
|
5) |
Yunan-Anadolu Uygarlığı, Helenistik Miras, sanatı ve mimarisi, Bergama. |
|
6) |
Anadolu'da Roma Uygarlığı, sanatı ve mimarisi. Efes, Side, Perge ve Afrodisias. |
|
7) |
Hıristiyan Çağı ve Bizanslılar, Konstantinopolis. Ayasofya, Bizans Sanatı ve Mimarisi. |
|
8) |
Quiz |
|
9) |
Dosyalanmış Gezi ve Görev. Detaylar duyurulacaktır. Bugün ders olmayacak |
|
10) |
Selçuklu sanatı ve mimarisi |
|
11) |
Anadolu Beylikleri, sanat ve mimarlık. Erken Osmanlı sanatı ve mimarisi. |
|
12) |
Edirne'den İstanbul'a II. Mehmed, fetih ve sonrası. |
|
13) |
Klasik Dönem'in doruk noktası, Sinan Çağı, eserleri ve Osmanlı Rönesans sanatçısı portresi. |
|
14) |
Osmanlı sanat ve mimarisinde Batılılaşma. 18. yüzyıldan sonra değişim iklimi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |