Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Derse Giriş.
• Selamlama, tanıtım ve veda
• Konuştuğunuz kişiyi tanımak için kullanılan telaffuz ve basit sorular ve cevaplar. • Öğrenciler selamlama ve tanışma ifadelerini tekrar ve diyalog yoluyla öğrenirler.
• Öğrenciler sesleri duyarak ve telaffuz ederek öğrenirler. |
|
2) |
• Şahıs Zamirleri
• Tanışma
• Kişisel Bilgiler
• Alfabe • Dinleme ve telaffuz yoluyla dildeki seslerin öğrenilmesi.
|
|
3) |
• Meslekler, ülkeler ve uyruklar.
• Cins (Eril, dişil), Tekil, çoğul.
• Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
4) |
• Sayılar (0-100)
• Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili.
• Geniş Zaman düzenli fiil çekimleri.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
• Kahoot oyunuyla sayıların öğrenilmesi.
|
|
5) |
• Aula Internacional Plus -2.ünite
• İstemek fiili çekimi ve kullanımı
• Belirli, belirsiz edat (el,la,los,las)
• İstemek fiilinin kullanımı ve alıştırmalarala belirli , belirsiz edatların öğretilmesi.
|
|
6) |
• Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir)
• Neden, için ve çünkü kullanımı.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
7) |
• Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir)
• Neden, için ve çünkü kullanımı.
• Boş zaman aktiviteleri
• Genel tekrar
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
|
9) |
• Aula Internacional Plus -3.ünite
• Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
10) |
• Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark.
• Muy /mucho /mucha /muchos /muchas arasındaki farklar.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
11) |
• Soru kalıpları
• Hava durumu
• Alıştırmalar ve kahoot ile hava durumunun öğretilmesi.
|
|
12) |
• Aula Internacional Plus -4.ünite
• “Giymek” fiili çekimi
• “Yapmalıyım” kalıbı
• Renkler
• İşaret sıfatları
• Giysiler ile ilgili ispanyolca video izlenmesi
• Renkler ile ilgili oyun oynanması.
• İşaret sıfatları ile ilgili alıştırmaların çözülmesi.
|
|
13) |
• Bir mağazada diyaloğa girmek
• Kelime Bilgisi: Giyim
• Sayılar
• Öğrenciler sınıfta etkileşimli diyaloglar oluşturabilirler.
• Kahoot aracılığıyla sayıları öğrenmek. |
|
14) |
• Tercih etmek, gitmek düzensiz fiillerin kullanımı ve çekimi.
• -meli, -malı yapısı.
• Genel tekrar
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
|
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
|
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
|