DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0415 | Rusça I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. CANAN GUTUL Öğ.Gör. TUĞBA AKSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Rus Alfabesini öğrenmek. Temel dilbilgisi yapılarını öğrenmek. Rusça temel düzeyde okuma, dinleme, yazma, konuşma becerileri kazanmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. RUSÇA Kendinizi ve ailenizi tanıtabileceksiniz. 2. TEMEL RUSÇA dilbilgisi kurallarını öğreneceksiniz. 3. Rusça kelimeler, fiiller ,zamirler öğreneceksiniz. 4. Doğru telaffuz kurallarını ve vurguları öğreneceksiniz. 5. Rusça selamlaşma, tanışma, vedalaşma ve temel soru kalıplarını öğreneceksiniz. 6. Rusça eril, dişil, nötr ayrımı yapabileceksiniz. 7. Rusça çoğul yapabileceksiniz. 8. Öğrendiğimiz dilbilgisi kurallarını metin içinde ve kısa videolarda analiz edeceğiz. 9. Rusça okuma, dinleme, konuşma, yazma becerileri kazanacaksınız. 10. Rusça içerikler izleyeceğiz(şarkı,kısa videolar vs)izlediğimiz videolar hakkında konuşacağız. Dil konuştukça gelişir. 11. Dikte becerisi kazanacaksınız. 12. Rusça sözcük dağarcığınız gelişmiş olacak ve güzel bir temel atmış olacaksınız. |
Rusça başlangıç seviyesi için konular ‘’Test of Russian As a Foreign Language (TORFL Elementary level)’’ gerekliliklerini ve Common European Framework of Reference for languages yönergelerini dikkate alacaktır. Tüm bunlar Road to Russia 1 ders kitabında bulunmaktadır. Ayrıca dersin amaçlarına ulaşmak için temel kitabın yanı sıra farklı ders materyalleri de kullanılacaktır. Rus yaşam şekillerinin farklı açıları öğrencilere hem motive etmek için hem de dil öğrenmelerine yardımcı olmak için kültürel materyaller ve aktiviteler ile verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | RUS ALFABESİ | |
2) | RUS ALFABESİ Fonetik çalışmaları ALFABE TEKRARI, FONETİK ÇALIŞMALARI TEK HECELİ SÖZCÜKLERİ YAZMA, TEK HECELİ SÖZCÜKLERİ OKUMA 1.Д /З | 1.Д /З |
3) | 0-10 sayılar Günlük Selamlaşma ifadeleri Temel vurgu ve dilbilgisi kurallarına giriş(İsimlerin cinsleri) yeni kelimeler Bu Kim? Bu ne? Bu Anna. Bu ev. ERİL, DİŞİ, NÖTR isimler | 2.Д/З |
4) | Şahıs (kişi)Zamirleri, Durum zarfları,Sorular(Nerede?Nasıl?)İsimlerin cinsleri tekrar ve alıştırma,yeni kelimeler Verilen isimlerin yanına cinslerini (Eril,dişi,nötr) yazınız Где бабушка? Она дома. Где Антон? Он там . | 3.Д/ З |
5) | İyelik(sahiplik ) Zamirleri, yeni kelimeler FONETİK VE DİKTE ÇALIŞMASI İyelik zamirleri tablosu Мой моя моё Как вас зовут? Как дела? У МЕНЯ ЕСТЬ …….. (Eril,dişi ve nötr iyelik zamirleri,) | 4.Д/З |
6) | ЧЕЙ?ЧЬЯ?ЧЬЁ?KİMİN? SORULARI, iyelik zamirleri tüm formları yeni kelimeler FONETİK VE DİKTE ÇALIŞMASI ALIŞTIRMALAR Твой твоя твоё Наш наша наше Ваш ваша ваше Его её их Как ваше имя? | 5.Д/ З |
7) | ÇOĞUL ve Fiil KONUSUNA GİRİŞ ИЗУЧАТЬ РАБОТАТЬ ДЕЛАТЬ ERİL VE DİŞİ İSİMLERİ ÇOĞUL YAPINIZ (KURALLI VE İSTİSNALAR ) Öğrenmek, Çalışmak, Yapmak fiilleri ile şimdiki ve geniş zamanda cümle kurma) | 6.Д/ З |
8) | 1.QUİZ ONLİNE 12.11.2024 | 100 üzerinden |
9) | 1.Quiz analizi (geri bildirim ).Nötr isimlerin Çoğul formları ve istisnalar Yeni fiiller (ИГРАТЬ , ГУЛЯТЬ , КУШАТЬ) OLUMLU OLUMSUZ SORU KALIPLARI VE CEVAPLARI Fonetik ve dikte çalışmaları Metin ve diyalog okumaları ALIŞTIRMALAR ТЫ КУШАЕШЬ СУП? ТЫ КУШАЕШЬ САЛАТ? | 7.Д /З |
10) | İyelik (sahiplik )zamirlerinin çoğul sorusu ve tüm formları ОТДЫХАТЬ ЧИТАТЬ ПОНИМАТЬ Dikte çalışması Чьи ? Мои твои наши ваши ТЫ ЧИТАЕШЬ ЖУРНАЛ? Где ты отдыхаешь? Ты понимаешь урок? Ты понимаешь по- русски? | 8. Д /З |
11) | Meslekler, yeni kelimeler, yeni fiiller 11- 20 Sayılar. Я и МОИ ДРУЗЬЯ KONULU KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI | 9.Д/З |
12) | 2.QUİZ ONLİNE 10.12.2024 | 100 üzerinden |
13) | 10.Ders sözlü sınav metinleri 2.Quiz analizi (geri bildirim) FİNALE HAZIRLIK ALIŞTIRMALAR | 10.Д /З |
14) | SÖZLÜ SINAV 24.12.2024 (READİNG and SPEAKİNG |
Ders Notları / Kitaplar: | Дорога в Россию 1 ve hocanın ders gereçleri (tüm ders kaynakları itslearningte kaynaklar kısmında mevcut) |
Diğer Kaynaklar: | Course materials 1 and the instructor's course materials (all course resources are available in itslearningte resources section) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |