GEP0412 Modern Chinese IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0412 Çince II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MÜGE GÜNEŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin öğrendikleri heceleri ve kelimeleri doğru tonlarla telaffuz ederek tekrar etmek, bu seviyede okuma, konuşma, dinleme ve yazma(Hanzı) becerilerini arttırarak en az 100 karakteri tanımalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
oGünlük hayattaki bazı basit söz kalıplarını kullanabilecekler.
o1’den 100’e kadar sayabilecek, miktar bildirirken Çince ölçü birim kelimelerini ayrıştırarak söyleyebilecekler.
oDuygularını, kendilerini ifade edip karşılıklı sohbet edebilecekler.
o100’den fazla Çince karakteri tanıyıp yazabilecekler.

Dersin İçeriği

Çin dilinin genel özelliklerini hatırlamak, kelime hazinesini geliştirmek, kendini daha iyi ifade edebilmek, okuma ve yazma becerilerine ağırlık vermektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çince I’in genel tekrarı, Çince’deki 4 ses tonunun tekrar gözden geçirilmesi, Çince’deki ilk ve son harflerin (sesli – sessiz) birleşimleri, çeşitli etkinlikler Çalışma kağıtları
2) “Bir şeye sahip olmak” fiili, “Kaç tane?” soru kelimesi, Çince’de yer alan ölçü birim kelimelerinden “zhang” Çalışma kağıtları Dersin kitabı
3) “Ne?” soru kelimesi - Bu / Şu ne(nedir?), okul malzemeleri(bir tane Cd, iki tane kitap……………) Çalışma kağıtları Dersin kitabı,CD
4) “Kimin?” soru kelimesi – (Şu kitap kimin(dir)?) / Bu kitap benim. “İyelik ekleri” – (benim,senin,onun,bizim,sizin,onların), 1-100 arası sayılar Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
5) Tekrar ve Küçük sınav 1 Dersin kitabı
6) “Nerede?” soru kelimesi – (Onlar nerede?) - Onlar sınıfta. “Doğum günün kutlu olsun!....” kalıbı Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
7) Birinin halini ve duygularını ifade etmek – (Bugün çok mutluyum.), “………………….. ile ……………..” kalıbı Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
8) Birinin yaş bilgisini ve başka şeyleri sormak – (Kaç yaşındasın?) Fiil + bu (不) + Fiil kalıbı - (Fiil cümleleri) Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
9) Tekrar ve Küçük sınav 2 Dersin kitabı
10) Birini tanıtmak, Nereden geldiği hakkında bilgi vermek –(Çin’den geliyorum.) Dersin kitabı, Çalışma kağıtları
11) Ülke isimleri, dinleme, okuma ve yazma uygulamaları Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
12) Sözlü sınav, dinleme, okuma ve yazma uygulamalarına devam Dersin kitabı
13) “Hoş geldin(iz)!” kalıbı – (Evime hoş geldiniz!) Dersin kitabı, Çalışma kağıtları
14) Tekrar gözden geçirme ve küçük sınav 3 Dersin kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Learn Chinese With Me – Öğrenci Kitabı 1 ve CD 1 / Learn Chinese With Me – Student’s Book 1 and CD 2
Diğer Kaynaklar: Chinese Characters For Beginners ve CD, Gramer ve Yazı için çalışma kağıtları / Chinese Characters For Beginners and CD, Grammar and Writing Handouts

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 1 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Küçük Sınavlar 3 2 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.