| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Dersin sunumu, Çin dili ve kültürü hakkında bilgi, Çince fonetik kuralları |
Çalışma kağıtları |
| 2) |
Pinyin alfabesine giriş, Çince’deki 4 ton ve çeşitleri, Çince’deki ilk ve son harflerin (sesli – sessiz) birleşimleri, telaffuz alıştırmaları |
Çalışma kağıtlari |
| 3) |
Pinyin alfabesine giriş, heceleme kuralları, ton işaretleri, Çince Fonetik Alfabe şarkısı |
Çalışma kağıtları, CD |
| 4) |
Çince karakterlerdeki basit çizgiler – çizgi yazımı, bazı basit Çince karakterleri öğrenme, bazı geleneksel karakterlere giriş |
Çalışma kağıtları |
| 5) |
Tekrar ve Küçük sınav 1 |
Dersin kitabı, |
| 6) |
Selamlaşma – Vedalaşma ifadeleri (Ni hao! / Zaijian!) , kişisel zamirler, günlük ifadeler |
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
| 7) |
Sınıf içinde kullanılan Çince ifadeler , birbirini tanımak |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
| 8) |
“Olmak” fiili - diğerlerini tanıştırma, minnettarlığı ifade etmek |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
| 9) |
Tekrar ve Küçük sınav 2 |
Dersin kitabı |
| 10) |
Basit, “Evet-Hayır” lı sorular (…………… ma?) |
Dersin kitabı,CD
Çalışma kağıtları
|
| 11) |
İsmin genitif (iyelik) hali - (…… -in kalemi…….) , dinleme ve yazma etkinlikleri |
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
| 12) |
Sözlü sınav, “Kim?” soru kelimesi, 1 – 10 arası sayılar, sporlar |
Dersin kitabı |
| 13) |
Yeni geleneksel karakterler, dinleme ve okuma etkinlikleri |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
| 14) |
Tekrar gözden geçirme ve küçük sınav 3 |
Dersin kitabı |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
| 2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
| 3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
| 4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
| 5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
| 6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
| 7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
| 8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
| 9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
| 10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
| 11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
| 12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |