Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin sunumu. Tanıtmak için “Adın ne? “Alfabe, telaffuz
İtalyan dili hakkında genel bilgi
Fiil “chiamarsi”, tekil, çoğul
|
|
2) |
Ünite 1 Primi contatti, selamlamak, sormak ve kökenini söylemek. Yaşını sorma ve söyleme. 0-30 arası sayılar
Kökeni sorma, belirtme ekleri “il” ve “la” (the)
“Olmak ve sahip olmak” fiilleri, milliyet sıfatları. |
|
3) |
Telefon numarası, adres sorma
Kendini tanıt
“Olmak” ve “sahip olmak” fiillerinin revizyonu
var / var |
|
4) |
Revizyon
Düzensiz fiiller |
|
5) |
Ünite 2 “Ben ve diğerleri” sayıları 1 - 100. Nasılsın diye soruyorum? İnsanları tanıtmak.
Meslekler. Hangi dilleri konuştuğunuzu, nerede yaşadığınızı söyleyin.
Düzenli fiiller (1. Grup). Düzensiz fiiller “yapmak, kalmak”.
Belirsiz makaleler (kitap, elma vb.) |
|
6) |
CUMHURIYET BAYRAMI
|
|
7) |
Ünite 3 “Afiyet olsun” kelime dağarcığına giriş, restorandaki diyaloglar. Düzenli fiiller (2. Grup) |
|
8) |
Menüyü okuma, sipariş verme, dinleme, video
Düzenli fiillerin revizyonu (1.,2.grup)
|
|
9) |
Ara sınav |
|
10) |
Ünite 4 “Serbest zaman”, boş zamandan bahsediyor, Düzensiz fiiller “gitmek, dışarı çıkmak”, ), ne, hangisi, ne kadar |
|
11) |
Zaman, psikolojik testin videosunu çekin
Sıklık zarfları, beğenmek fiili, kişisel zevk |
|
12) |
Ünite 5 “Otelde”Bir odayı, bir evi tanımlayın.
“Can”, “come” fiilleri
Makaleli edatlar. |
|
13) |
Bir otelde sorunlar. Ev listeleri. Tarih, aylar 100'den itibaren temel sayılar, Sıra sayıları, ne kadar, kaç
Revizyon. Video “Tatilde”, caffèculturee “gezi, makbuz”
|
|
14) |
Sınav |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
|
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
|
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
|