Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İlk temas. Fransızca, Fransızlar, Fransa |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
2) |
L1 Kendini tanıtmak |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
3) |
L1 Kendini tanıtmak |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
4) |
L2 Kendi hakkında bilgiler verebilmek |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
5) |
L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilmek |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
6) |
L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilmek |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
7) |
L4 Birisi hakkında sorular sorabilmek. Bilan ünite |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
8) |
L5 Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilmek |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
9) |
L5 Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilmek |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
10) |
L6 Haftalık ders programı hakkında konuşabilmek |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
11) |
L7 Kullandığı ulaşım araçlarını belirterek yolculuğu hakkında konuşabilmek |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
12) |
Genel tekrar |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
13) |
L8 Yol tarifi yapabilmek |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
14) |
L8 Yol tarifi yapabilmek |
FESTIVAL 1 / Méthode de français |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|