| İŞLETME | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | 
| GEP0404 | Fransızca II |  					Güz Bahar  | 
	    	        
	    3 | 0 | 3 | 5 | 
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. | 
| Öğretim Dili: | Fransızca | 
| Dersin Türü: | GE-Elective | 
| Dersin Seviyesi: | LİSANS | 
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | 
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok | 
| Dersin Amacı: | Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir. | 
| 
	Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; o Kendini tanıtabilecektir. o Kendi hakkında bilgiler verebilecektir. o Başkaları hakkında bilgiler verebilecektir. o Birisi hakkında sorular sorabilecektir. o Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilecektir. o Haftalık ders programı hakkında konuşabilecektir. o Kullandığı ulaşım araçlarını belirterek yolculuğu hakkında konuşabilecektir. o Yol tarifi yapabilecektir.  | 
| Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir.Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. | 
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | 
| 1) | İlk temas. Fransızca, Fransızlar, Fransa | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 2) | L1 Kendini tanıtmak | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 3) | L1 Kendini tanıtmak | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 4) | L2 Kendi hakkında bilgiler verebilmek | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 5) | L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilmek | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 6) | L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilmek | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 7) | L4 Birisi hakkında sorular sorabilmek. Bilan ünite | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 8) | Ara Sınav Haftası | |
| 9) | L5 Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilmek | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 10) | L6 Haftalık ders programı hakkında konuşabilmek | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 11) | L7 Kullandığı ulaşım araçlarını belirterek yolculuğu hakkında konuşabilmek | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 12) | Genel tekrar | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 13) | L8 Yol tarifi yapabilmek | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| 14) | L8 Yol tarifi yapabilmek | FESTIVAL 1 / Méthode de français | 
| Ders Notları / Kitaplar: | FESTIVAL 1 / Méthode de français CLE International ISBN: 2090353201  FESTIVAL 1 / Méthode de français Cahier d’Exercices ISBN: 209035321X  | 
| Diğer Kaynaklar: | FransızcaTürkçe Modern Sözlük, Fono, ISBN: 975–471–164X French Dictionary Plus Grammar Collins ISBN: 0–06–057576X Bescherelle – La Conjugaison, Hatier, ISBN: 2–218–71716–6 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Küçük Sınavlar | 2 | % 20 | 
| Ödev | 1 | % 10 | 
| Sunum | 1 | % 10 | 
| Final | 1 | % 60 | 
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü | 
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 | 
| Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 | 
| Ödevler | 1 | 15 | 15 | 
| Küçük Sınavlar | 2 | 15 | 30 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek | 
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 | 
| 2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 | 
| 4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 | 
| 5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 | 
| 6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 | 
| 7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
| 8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 | 
| 9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
| 10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 | 
| 11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
| 12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 | 
| 13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
| 14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
| 15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |