GEP0403 French IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0403 Fransızca I Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı: Fransızca temel düzeyinde dinleme, konuşma, okuma ve yazmanın eşliğinde yeterlilik geliştirmenize yardımcı olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. Kendinizi tanıtabileceksiniz
2. İnsanları selamlayabileceksiniz
3. Alfabeyi öğrenmiş olacaksınız
4. Fransızca telaffuz ve aksanları öğreneceksiniz
5. Eril-dişil arasında ayrımı yapabileceksiniz
6. Çoğul yapabileceksiniz
7. Temel soru kalıpları öğreneceksiniz
8. Artikelleri öğreneceksiniz
9. Edatları öğreneceksiniz
10. Fiil çekimleri öğreneceksiniz (etre, avoir , aller +1.grup fiilleri)
11. Başka birini tanıtabileceksiniz
12. Kelime bilgisi geliştireceksiniz
(aile, meslek, milliyet, renkler, sıfatlar, giyim, yiyecek, içecek, hobi…)
13. Fransızca sayabileceksiniz (0-100)
14. Günleri, ayları, mevsimleri öğreneceksiniz
15. Kendiniz ve aileniz hakkında konuşabileceksiniz
16. Olumsuz cümle kurabileceksiniz
17. Hobi ya sevdiğiniz etkinlikleri hakkında konuşabileceksiniz


Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 0403 dersine giriş Alfabe,aksanlar,harf birleşimleri, telaffuz,selamlaşma,tanışma Vedalaşma. İsim kodlama Saluer, Se presenter,prendre conge Salut,bonjour,je m’appelle,au revoir,ça va
2) Unite 1.Ders 0. Fransızca sayılar 11-20, aile sözcükleri, nationalites, Etre, s’appeler , birleşimler (eau,ch,au,oi,ai)
3) Unite 1.Leçon1.Etre,avoir,s’appeler, Habiter. Zamirler, sayılar 20-30 cinsiyetler-masculin-feminin Quel age avez-vous? Avoir
4) Unite 1. Leçon 2.Artikeller le/la, meslekler,habiter fiili, nombres 30-40 en,au,a edatları, ülkeler Dinleme,okuma,konuşma Se presenter Devoir 4
5) Unite 1.Leçon 3. Aller ve avoir fiilleri,aitlik zamirleri, eril-dişil artikeller nombres 40-50 Un-une, Quel soru türleri Sayılar Devoir 4
6) Unite 1.Leçon 4-1.grup fiil çekimi şimdiki zamanda:chercher,parler,aimer,habiter Aktiviteler, hobiler, mail yazışması 50-60 Devoir 5
7) Unite 1 Leçon 4 .Haftanın günleri, aylar ve mevsimler, nombres 60-70 Konuşma, J’aime … Je n’aime pas …J’adore… Je deteste … Devoir 6
8) 1.QUİZ ( ONLİNE , itslearning üzerinde) 14.11.2024 100 puan üzerinden
9) Aimer,adorer,detester.J’aime … je n’aime pas…iyecek-içecek; Saatleri.Quelle heure est-il? İl est … 70-80 Devoir 7
10) Unite 2.Leçon 5.İsimlerin çoğulu, artikiler çoğul, il y a,kıyafetler,yer edatları ve zarfları Qu’est-ce que…sorusu, Dinleme,konuşma 80-90 Devoir 8
11) Unite 2.Leçon 6.İsim,sıfat,yiyelik zamirlerin çoğulu,.Renkler, .Leçon 7.Alışveriş yapmak, işaret sıfatları dişil-eril-çoğul, kıyafetler,renkler,chercher 90-100 trouver fiilleri,Comment?Combien? soruları Devoir 9
12) Unite 2.Leçon 7.Okuma,dinleme, sorulara cevap verme, Fiyatı,rengi sorma, nesne tanımlama ve yeri sorma, zevkleri ifade e etme Devoir 10
13) 2.QUİZ ONLİNE 19.12.2024 100 puan üzerinden 100 puan üzerinden
14) 2.Quiz analizi. FİNAL hazırlığı – alıştırmalar Mazeret haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Le nouveau TAXİ 1 (livre de l’étudiant)
Le matériel de l’enseignant (Hocanın ders materyalleri)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 2 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 2 4 8
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.