Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GEÇ ANTİK DÜNYA
Yahudi ve Erken Hristiyan sanatı: Katakomplar ve Dura Europos
Konstantinopolis ve Erken Bizans Sanatı
Mozaikler ve Elyazmaları
|
Reading: Stokstad, Chapter 7: “Early Christian, Jewish and Byzantine Art,” to page 254.
On-line sources: Selections from the Bible |
2) |
BİZANS VE İSLAM
Bizans ikonları
Bizans ve Avrupa |
Stokstad, Chapter 8: “Islamic Art”
On-line sources: Selections from the Qur’an, and from medieval geographers. |
3) |
Kuzey Avrupa'nın Kelt ve Cermen sanatları
ERKEN ORTAÇAĞ BATI |
Stokstad, Chapter 9: “Early Medieval Art in Europe”
On-line sources: Short selections from Beowulf |
4) |
GOTİK SANAT VE MİMARİ
Gotik katedral
Gotik heykel ve dekoratif sanatlar
Avrupa'da On Üçüncü Yüzyıl |
Stokstad, Chapter 11: “Gothic Art of the Twefth and Thirteenth Centuries” |
5) |
Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Dördüncü Yüzyıl |
Stokstad, Chapter 12, “Fourteenth Century Art in Europe.” |
6) |
Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Beşinci Yüzyıl |
Chapter 20, “Piety, Passion, and Politics: Fifteenth-Century Art in Northern Europe and Spain |
7) |
İtalyan Sanatında Güzellik, Bilim ve Ruh: Yüksek Rönesans ve Maniyerizm” |
Chapter 22 |
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Hümanizm ve Antik Çağın Cazibesi: On Beşinci Yüzyıl İtalyan Sanatı” |
Chapter 21 |
10) |
Papalar, Köylüler, Hükümdarlar ve Tüccarlar: Barok ve Rokoko Sanatı |
Chapter 24 |
11) |
Neoklasisizm ve Sanayi Devrimi |
Chapter 25 |
12) |
Modernizm, modernite ve modern sanat. |
Paul Wood, “Introduction: The Avant-Garde and Modernism,” in
The Challenge of the Avant-Garde, ed. Paul Wood (New Haven:
Yale University Press, 1999): 7-31. |
13) |
Modern sanatta akımlar |
|
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|