Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
THE WORLD OF LATE ANTIQUITY
|
Reading: Stokstad, Chapter 7: “Early Christian, Jewish and Byzantine Art,” to page 254.
On-line sources: Selections from the Bible |
2) |
BYZANTIUM AND ISLAM
Byzantine icons
Byzantium and Europe |
Stokstad, Chapter 8: “Islamic Art”
On-line sources: Selections from the Qur’an, and from medieval geographers. |
3) |
ARTS OF THE ISLAMIC WORLD.
Mosque and palace.
Luxury arts in the Islamic world.
Celtic and Germanic arts of Northern Europe |
Stokstad, Chapter 9: “Early Medieval Art in Europe”
On-line sources: Short selections from Beowulf |
4) |
EARLY MEDIEVAL WEST
Sutton Hoo ship burial
|
|
5) |
GOTHIC ART AND ARCHITECTURE
The Gothic cathedral
Gothic sculpture and decorative arts
The Fourteenth Century in Europe |
Stokstad, Chapter 11: “Gothic Art of the Twefth and Thirteenth Centuries” and Chapter
12, “Fourteenth Century Art in Europe.” |
6) |
Selection of Isms in European art |
|
7) |
From Gothic to Renaissance: The Fourteenth Century in Italy |
Chapter 20, “Piety, Passion, and Politics: Fifteenth-Century Art in Northern Europe and Spain |
8) |
Beauty, Science, and Spirit in Italian Art: The High Renaissance and Mannerism” |
Chapter 22 |
9) |
Humanism and the Allure of Antiquity: Fifteenth Century Italian Art”
|
Chapter 21 |
10) |
Of Popes, Peasants, Monarchs, and Merchants: Baroque and Rococo Art |
Chapter 24 |
11) |
Neoclassicism and the Industrial Revolution |
Chapter 25 |
12) |
Modernism, modernity, and modern art. |
Paul Wood, “Introduction: The Avant-Garde and Modernism,” in
The Challenge of the Avant-Garde, ed. Paul Wood (New Haven:
Yale University Press, 1999): 7-31. |
13) |
Sculpture and Photography: From Academy to Arcades |
Potts, The Sculptural Imagination |
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|