DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4772 | Uluslararası Güvenlikteki Sorunlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FİRUZE SİMAY SEZGİN NAMLI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi FİRUZE SİMAY SEZGİN NAMLI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, günümüzde uluslararası güvenliğin en acil meselelerini inceleyerek, hem devlet egemenliği, askeri çatışma ve nükleer yayılma gibi geleneksel güvenlik kaygılarını hem de siber güvenlik, terörizm, iklim değişikliği ve küresel sağlık krizleri gibi ortaya çıkan zorlukları analiz etmektedir. Ders, öğrencileri teorik çerçevelerle çalışmaya ve bunları gerçek dünya vakalarına uygulamaya teşvik eder; uluslararası kurumların, devletlerin ve devlet dışı aktörlerin bu çok yönlü zorluklara verdikleri tepkileri değerlendirmelerini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Uluslararası güvenliğin temel kavramlarını ve teorilerini anlayabilir. 2. Günümüz güvenlik tehditlerinin doğasını ve evrimini analiz edebilir. 3. Hem geleneksel hem de geleneksel olmayan güvenlik sorunlarına yönelik devlet ve uluslararası tepkileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. 4. Uluslararası örgütlerin, ittifakların ve devlet dışı aktörlerin küresel güvenliği sağlamadaki rollerini inceleyebilir. 5. Güvenlik çalışmaları alanına yönelik araştırma becerileri geliştirebilir. |
Uluslararası Güvenliğe Giriş Güvenlik çalışmaları nedir? Uluslararası güvenliğe geleneksel yaklaşımlar: Realizm ve Liberalizm Güvenlik çalışmalarına eleştirel yaklaşımlar Askeri Güvenlik Bölgesel güvenlik Savaşın pazarlık modeli Devlet İçi Çatışma ve İç Savaş Müdahale ve Koruma Sorumluluğu Terörizm ve Terörle Mücadele Teknoloji ve Savaş İnsan Güvenliği ve Sağlık Güvenliği Dersin Öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması, tartışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş ve Genel Bakış | |
2) | Güvenlik çalışmaları nedir? | * Hough et al., chapter 1 (Framing a discipline). * Walt, Stephen M. 1991. “The Renaissance of Security Studies.” International Studies Quarterly 35: 211-239. Baldwin, David A. 1995. “Security Studies and the end of the Cold War.” World Politics, 48(01): 117–141. |
3) | Uluslararası güvenliğe geleneksel yaklaşımlar: Realizm ve Liberalizm | * Hough et al., chapter 2 (The traditional routes to security: realism and liberalism) Mearsheimer, John. 2006. “Structural Realism,” in International Relations Theories: Discipline and Diversity, Tim Dunne, Milja Kurki, and Steve Smith, editors (Oxford: Oxford University Press): 71-88. Oneal, John & Bruce Russett. 1999. “The Kantian Peace: The Pacific Benefits of Democracy, Interdependence, and International Organizations, 1885-1992.” World Politics, 52(1): 1-37. |
4) | Güvenlik çalışmalarına eleştirel yaklaşımlar | * Hough et al., chapter 3 (Challenging orthodoxy: Critical Security Studies) * Williams & McDonald, chapter 3 (Constructivism) Hough, chapter 4 (Feminist Security Studies) |
5) | Askeri Güvenlik | * Hough et al., chapter 7 (Reflecting on War and Peace) Buzan, B. (2008). The Changing Agenda of Military Security. In: Brauch, H.G., et al. Globalization and Environmental Challenges. Hexagon Series on Human and Environmental Security and Peace, vol 3. Springer, Berlin, Heidelberg. |
6) | Bölgesel güvenlik | * Hough et al., chapter 22 (Regional Security Organisations) Gorm, Rye Olsen. 2009. The EU and Military Conflict Management in Africa: For the Good of Africa or Europe? International Peacekeeping 16 (2): 245-260. Sezgin, Firuze Simay. 2022. “The European Union’s Role in United Nations Peacekeeping Operations.” International Peacekeeping, 29(3), 351–383. |
7) | Savaşın pazarlık modeli | * Fearon, James D. 1995. “Rationalist Explanations for War.” International Organization 49(3): 379-414. * Powell, R. 2006. “War as a Commitment Problem.” International Organization 60(1):169-203. Jonathan Kirschner (2000), “Rationalist Explanations for War?” Security Studies, vol. 10(1): 143-50. Reiter, Dan. 2003. Exploring the Bargaining Model of War. Perspectives on Politics 1 (1): 27-43. |
8) | Ara sınav ve tekrar | |
9) | Devlet İçi Çatışma ve İç Savaş | * Kalyvas, Stathis. 2001. “ʻNewʼ and ʻOldʼ Civil Wars: A Valid Distinction?” World Politics. 54: 99-118. * Collier, P., L. Elliot, H. Hegre, A. Hoeffler, M. Reynal-Querol and N. Sambanis. 2003. “Breaking the Conflict Trap: Civil War and Development Policy.” World Bank Policy Research Report. Oxford, UK: Oxford University Press. Chapter 3 (What makes a country prone to civil war?). Fearon, J. D. and D. D. Laitin (2003). Ethnicity, Insurgency, and Civil War. American Political Science Review 97 (1): 75-90. Collier, P. & A. Hoeffler (2004). Greed and Grievance in Civil War. Oxford Economic Papers 56: 563-595. |
10) | Müdahale ve Koruma Sorumluluğu | * Hough et al., chapter 20 (The United Nations and the responsibility to protect) Power, Samantha. 2001. “Bystanders to Genocide: Why the United States Let the Rwandan Tragedy Happen.” The Atlantic. https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2001/09/bystanders-to-genocide/304571/ Bellamy, Alex J. & Paul D. Williams. 2005. “Who’s Keeping the Peace? Regionalization and Contemporary Peace Operations.” International Security, 29(4): 157-195. Fortna, Virginia Page. 2004. “Does Peacekeeping Keep Peace?: International Intervention and the Duration of Peace After Civil War.” International Studies Quarterly, 48: 269-292. |
11) | Terörizm ve Terörle Mücadele | * Hough et al., chapter 11 (Terrorism) * Kydd, Andrew H., and Barbara F. Walter. 2006. The Strategies of Terrorism. International Security 31 (1): 49-80. Pape, Robert A. 2003. The Strategic Logic of Suicide Terrorism. American Political Science Review. 97(3): 343-61. |
12) | Teknoloji ve Savaş | * Hough et al., chapter 9 (Nuclear proliferation) * Williams, Paul D. & Matt McDonald. 2018. Security Studies: An Introduction. 3rd Edition. Routledge. Chapter 37 (Cybersecurity). Waltz, Kenneth. 2012. “Why Iran should get the bomb: Nuclear balancing would mean stability.” Foreign Affairs (July/August), 91(4): 2-5. Waltz, Kenneth & Colin Kahl. 2012. “Iran and the bomb: Would a nuclear Iran make the Middle East more secure? Waltz replies.” Foreign Affairs (September/October), 91(5): 157-162. Sezgin, Firuze Simay, Connor Sutton, & Ilker Kalin. 2024. “Cold War Echoes: Bipolar Lessons for a Multipolar World.” Peace Review, 1–18. Sezgin, Firuze Simay & Caner Özdurak. 2023. “Are Crypto Assets Connected to Real World Shocks? The Nexus Between Terrorist Attacks, Bitcoin and NFTs.” Journal of Economic Policy Researches, 10(1), 113-132. |
13) | İnsan Güvenliği ve Sağlık Güvenliği | * Hough et al., chapter 5 (Human Security) * Hough et al., chapter 18 (Health and Security) Axworthy, Lloyd. 2001. “Human Security and Global Governance: Putting People First,” Global Governance, 7(1): 19-23. Youde, Jeremy. 2005. “Enter the Fourth Horseman: Health Security and International Relations Theory” Whitehead Journal of Diplomacy and International Relations. |
14) | Konu Tekrarı & Soru-Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | Reading with (*) is a compulsory weekly reading (the others without * are supplementary) Hough, Peter, Shahin Malik, Andrew Moran & Bruce Pilbeam. 2015. International Security Studies: Theory and Practice. Routledge. Williams, Paul D. & Matt McDonald. 2018. Security Studies: An Introduction. 3rd Edition. Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 77 |
Sunum / Seminer | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |