Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Hannah Arendt’in Hayatı ve Eserleri |
• Majid Yar, “Hannah Arendt (1906-1975)”, Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/arendt/, Parts I, 2, and 3.
|
3) |
Eichmann Davası ile İlgili Konular |
• Eichmann in Jerusalem, Chapter 1, 4-12, 17-20
|
4) |
Kötülüğün Sıradanlığı I
|
• Eichmann in Jerusalem, 48-55, 136-138, 247-252 |
5) |
Kötülüğün Sıradanlığı II |
• “Hannah Arendt,” Margarethe von Trotta |
6) |
Arasınav
|
|
7) |
Totaliteryenliği Anlamak
|
• The Origins of Totalitarianism, Preface to the First Edition, pp. vii-ix; Chapter 9, pp. 290-302
|
8) |
Totaliterlik: Araçları ve Metotları
|
• The Origins of Totalitarianism, Chapter 13, pp.460 – 479
|
9) |
İnsanlık Durumu
|
• Between Past and Future: Preface, pp.3-15
• The Human Condition, pp. 1-16, 22-33, 50-58
• Maurizio Passerin D’Entreves, “Hannah Arendt”, Stanford Encyclopedia of Philosophy http://plato.stanford.edu/entries/arendt/, Part 4.
|
10) |
Ara Sınav - 2 |
|
11) |
Modernite Problemi
|
• The Human Condition, pp. 38-49, 175-204, 294-
|
12) |
Devrim
|
• On Revolution, pp.28-35, 47-58, 59-64, 75-77, 124-132.
|
13) |
Gerçek ve Post-gerçek
|
• “Truth and Politics”
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|