POL4992 Honors SeminarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4992 Onur Semineri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YILMAZ ESMER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: POL4992 dersi politik kültür literatüründeki temel konuları aydınlatır. Sivil kültür, demokratik siyasal kültür, sivil erdem ve kültürel değişim bu dersin kapsamında olan ana temalardan bazılarıdır. Ders politik kültür literatüründeki başlıca teorik yaklaşımları açıklamakla başlar. Dersin cevaplamayı hedeflediği başlıca sorunlar şunlardır: Politik kültürü yaratan normlar ve değerler nasıl oluşur? Politik kültür nasıl bilimsel bir şekilde çalışılabilir ve ölçülür? Ekonomik kalkınma ve demokrasi arasında nasıl bir ilişki vardır? Siyasi kurumlarla demokrasi nasıl birbiriyle ilişkilidir?
Ayrıca, POL4992 dersi siyasi katılımı belirleyen öğeleri ele alır. Demokrasiye ilişkin siyasi tutumların ve siyasi desteğin farklı kültürel bağlamlarda değişkenlik göstermesine neden olan başlıca faktörleri açıklar. Bu ders kapsamında farklı siyasi topluluklar tartışılacaktır. Politik kültüre göre dünyanın farklı bölgeleri karşılaştırmalı olarak analiz edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Politik kültür hakkındaki temel teorileri kavrar;
II. Politik kültür konusunda yapılmış çalışmaların sonuçlarını anlamak için gerekli kabiliyetleri kazanır;
III. Kamuoyu araştırmalarını anlamak için yeterlilik geliştirir;
IV. Temel siyaset bilimi çalışmalarını derinlemesine okuyabilme kabiliyetini edinir;
V. Politik kültür literatüründeki farklı yaklaşımları karşılaştırır;
VI. Dünyanın farklı bölgelerinde demokrasi ve siyasi rejimler hakkındaki siyasi tutumları karşılaştırır;
VII. İlgili konuda bir araştırma sorusu hazırlayacak altyapıyı edinir ve bir araştırma gerçekleştirir.

Dersin İçeriği

Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve; Sivil kültür; Siyasi destek; Sivil değerler; Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür; Siyasal Toplum çeşitleri II: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması; Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim; Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komünist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa; Türkiye'de siyasal kültür.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve
2) Sivil kültür
3) Siyasi destek
4) Sivil değerler
5) Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür
6) Siyasal Toplum çeşitleri: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması
7) Proje Teslimi
8) Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim
9) Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar
10) Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika
11) Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa
12) Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komunist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa
13) Türkiye'de siyasal kültür
14) Dönemin genel bir değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lane Crothers and Charles Lockhart (eds.). 2000. Culture and Politics. New York: St. Martin’s Press.
Diğer Kaynaklar: Weekly assigned readings / Haftalık okumalar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Projeler 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 83
Proje 13 26
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.