ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4992 | Onur Semineri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YILMAZ ESMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | POL4992 dersi politik kültür literatüründeki temel konuları aydınlatır. Sivil kültür, demokratik siyasal kültür, sivil erdem ve kültürel değişim bu dersin kapsamında olan ana temalardan bazılarıdır. Ders politik kültür literatüründeki başlıca teorik yaklaşımları açıklamakla başlar. Dersin cevaplamayı hedeflediği başlıca sorunlar şunlardır: Politik kültürü yaratan normlar ve değerler nasıl oluşur? Politik kültür nasıl bilimsel bir şekilde çalışılabilir ve ölçülür? Ekonomik kalkınma ve demokrasi arasında nasıl bir ilişki vardır? Siyasi kurumlarla demokrasi nasıl birbiriyle ilişkilidir? Ayrıca, POL4992 dersi siyasi katılımı belirleyen öğeleri ele alır. Demokrasiye ilişkin siyasi tutumların ve siyasi desteğin farklı kültürel bağlamlarda değişkenlik göstermesine neden olan başlıca faktörleri açıklar. Bu ders kapsamında farklı siyasi topluluklar tartışılacaktır. Politik kültüre göre dünyanın farklı bölgeleri karşılaştırmalı olarak analiz edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Politik kültür hakkındaki temel teorileri kavrar; II. Politik kültür konusunda yapılmış çalışmaların sonuçlarını anlamak için gerekli kabiliyetleri kazanır; III. Kamuoyu araştırmalarını anlamak için yeterlilik geliştirir; IV. Temel siyaset bilimi çalışmalarını derinlemesine okuyabilme kabiliyetini edinir; V. Politik kültür literatüründeki farklı yaklaşımları karşılaştırır; VI. Dünyanın farklı bölgelerinde demokrasi ve siyasi rejimler hakkındaki siyasi tutumları karşılaştırır; VII. İlgili konuda bir araştırma sorusu hazırlayacak altyapıyı edinir ve bir araştırma gerçekleştirir. |
Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve; Sivil kültür; Siyasi destek; Sivil değerler; Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür; Siyasal Toplum çeşitleri II: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması; Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim; Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komünist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa; Türkiye'de siyasal kültür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve | |
2) | Sivil kültür | |
3) | Siyasi destek | |
4) | Sivil değerler | |
5) | Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür | |
6) | Siyasal Toplum çeşitleri: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması | |
7) | Proje Teslimi | |
8) | Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim | |
9) | Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar | |
10) | Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika | |
11) | Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa | |
12) | Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komunist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa | |
13) | Türkiye'de siyasal kültür | |
14) | Dönemin genel bir değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Lane Crothers and Charles Lockhart (eds.). 2000. Culture and Politics. New York: St. Martin’s Press. |
Diğer Kaynaklar: | Weekly assigned readings / Haftalık okumalar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 83 |
Proje | 13 | 26 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |