ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2634 | Orta Doğu Politikası | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere Orta Doğu siyasetinin temel unsurlarını ve meselelerini tanıtmaktır. Orta Doğu devletlerinin doğuşunu din, aşiret ve aile çerçevesinde sunan ders, bölgede otoriteryenliğin sürekliliğini ve bu rejimin milliyetçilik, militarism ve rantçılık ile olan ilişkisini sorgulamaktadır. Bölgede sivil toplumun ve toplumsal hareketlerin yerini değerlendiren ders, Arap Baharı gibi devrimsel hareketlerin süregiden rejimler ve devlet yapıları üzerindeki etkisini de masaya yatırmaktadır. Ders, Orta Doğu siyasetinin geleceğini de kemikleşen sorunlar ve reform çağrıları ekseninde tartışmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Orta Doğu’yu hem tarihi hem de teorik çerçevede analiz eder; II. Orta Doğu’da ideoloji, din ve petrolün yerini kavrar; III. Orta Doğu ülkelerinin dış politikalarını karşılaştırır; IV. Orta Doğu’daki ekonomik, kültürel ve demografik değişimleri değerlendirir; V. Orta Doğu’da dış politika yapım sürecindeki yerel ve uluslararası girdilerin farkına varır. |
Eski medeniyetler; dinin rolü; sömürgecilik mirası; Orta Doğu bölgesel sistemi; Orta Doğu üzerinde uluslararası sistemin etkisi; bölgesel güvenlik meseleleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Orta Doğu’ya giriş | |
2) | Kadim Orta Doğu: Sümerler, AkatlaR, Babiller, Asurlular, Finikeliler | |
3) | Büyük imparatorluklar: Pers, Kartaca, Roma, Mısır ve Helen | |
4) | Orta Doğu’da din: Hristiyanlık ve İslam | |
5) | İslamiyetin doğuşu: Altın Çağ sonunda bölünmeler | |
6) | İslamiyetin yayılması: Emevi, Abbasi, Fatimi ve Eyyubi Hanedanlıkları | |
7) | İspanya’da yeniden doğuş, Endülüs ve Haçlı Seferleri | |
8) | Moğol, Selçuklu ve Bizans etkileri | |
9) | Osmanlı’nın yükselişi ve bölgeye etkisi | |
10) | 1. Dünya Savaşı, iki dünya savaşı arası dönem ve 2. Dünya Savaşı – Yahudilik ve Siyonizm | |
11) | Modern Orta Doğu: Önemli kırılma noktaları | |
12) | 11 Eylül saldırıları: ABD ve bölge ülkelerinin politikalar | |
13) | Yeni dünya düzeni, yeni yaklaşımlar ve güncel meselelerin tartışılması | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | William L. Cleveland – Modern Middle East History Louise Fawcett - International Relations of the Middle East Raymond Hinnebusch & Anoushiravan Ehteshami - The Foreign Policies of the Middle East States Ian J. Bickerton - The Arab-Israeli Conflict Laura Zittrain Eisenberg & Neil Caplan- Negotiating Arab - Israeli Peace David S. Sorenson - Interpreting the Middle East Robert D. Lee – Religion and Politics in the Middle East Peter Mansfield – A History of the Middle East Bernard Lewis – The Middle East Benjamin MacQueen - An Introduction to Middle East Politics |
Diğer Kaynaklar: | William L. Cleveland – Modern Middle East History Louise Fawcett - International Relations of the Middle East Raymond Hinnebusch & Anoushiravan Ehteshami - The Foreign Policies of the Middle East States Ian J. Bickerton - The Arab-Israeli Conflict Laura Zittrain Eisenberg & Neil Caplan- Negotiating Arab - Israeli Peace David S. Sorenson - Interpreting the Middle East Robert D. Lee – Religion and Politics in the Middle East Peter Mansfield – A History of the Middle East Bernard Lewis – The Middle East Benjamin MacQueen - An Introduction to Middle East Politics |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 104 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |