POL2511 Politics of NationalismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL2511 Milliyetçilik Siyaseti Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders milliyetçiliğe farklı yaklaşımlarını analiz etmeyi, Avrupa’dan farklı ulus inşa süreçleri örneklerini karşılaştırmayı, ulus inşası ile AB içinde Avrupa kimliği inşa süreçlerinin karşılaştırılmasını, küreselleşmiş dünyada milliyetçiliğin artan etkisini, popülizm ve radikal sağın dünyada ve özellikle Avrupa’da artan etkisini analiz etmeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Milliyetçilik, ulus-devlet, kolektif kimlik, ulusal kimlik, Avrupa kimliği kavramlarını tartışır,
2. Küreselleşmiş dünyadan milliyetçiliğin artan etkisinin nedenlerini tartışır,
3. Farklı milliyetçilik teorilerini değerlendirir,
4. Ulus inşa süreçlerinin araçlarını tartışır ve Avrupa kimliğinin AB inşa süreciyle karşılaştırır,
5. Popülizm, radikal sağ ve yerlilik söyleminin Avrupa siyasetine etkisi ve AB projesi için zorluklarını değerlendirir.

Dersin İçeriği

Bu derste öncelikle kimlik, kolektif kimlik, millet, ulus-devlet, milliyetçilik, vatandaşlık kavramları tartışılacaktır. Milliyetçiliğe farklı yaklaşımlar, milliyetçilik teorileri değerlendirilecektir. Avrupa’da ulusal kimlikler ve farklı vatandaşlık alma türleri karşılaştırılacaktır. Küreselleşen dünyada milliyetçiliği yükseliş nedenleri tartışılacaktır. AB içinde Avrupa kimlik inşa süreci tartışılacak, sivil ve kültürel Avrupa kimliği yaklaşımları karşılaştırılacaktır. Ulus inşa sürecinde kullanılan araçlar ve AB içinde Avrupa kimlik inşa süreci karşılaştırılacaktır. Küresel siyasette ve özellikle Avrupa’da son yıllarda popülizm ve milliyetçiliğin yükseliş nedenleri tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Milliyetçilik ve Küresel Siyasete Etkisi John Breuilly, “Nationalism”, in The Globalisation of World Politics, Oxford University Press, 2011, pp. 400-413.
3) Ulusal kimlikler ve Avrupa’da Vatandaşlık Klaus Eder & Bernhard Giesen, “Citizenship and the Making of a European Society”, in Klaus Eder &Bernhard Giesen (eds.), European Citizenship Between National Legacies and Postnational Projects, New York: Oxford Unv. Press, 2001.
4) Avrupa Vatandaşlığı ve Avrupa Kimliği Klaus Eder & Bernhard Giesen, “Citizenship and the Making of a European Society”, in Klaus Eder &Bernhard Giesen (eds.), European Citizenship Between National Legacies and Postnational Projects, New York: Oxford Unv. Press, 2001.
5) Fransa ve Almanya’da Ulusal Kimlik İnşaları ve Vatandaşlık Martin Marcussen & Klaus Roscher, “The Social Construction of Europe: Life-Cycles of Nation-State Identities in France, Germany and Great Britain” in Bo Strath (ed.), Europe and the Other and Europe as the Other, 2000.
6) AB İçinde Avrupa Kimliği ve AB Vatandaşlığı Yasemin Nuhoğlu Soysal, “Changing Citizenship in Europe: Postnational Membership and the National State” in Günay G. Özdoğan & Gül Tokay, Redefining The Nation State and Citizen, İstanbul: Eren Pub., 2000. Anthony Smith, “National Identity and the Idea of European Unity”, International Affairs, Vol.68, No.1, Jan. 1992.
7) Anthony Smith ve Milliyetçilik Anthony Smith, “Memory and Modernity: Reflections on Ernest Gellner’s Theory of Nationalism”, Nations and Nationalism, Vol.2, No.3, 1996. A. Smith “The Shifting Landscapes of Nationalism”, Studies in Ethnicity and Nationalism, Vol.8, No.2, 2008.
8) Ara sınav
9) Milliyetçiliğe Modernist Yaklaşımlar Review by Ernst. B. Haas, “What is nationalism and why should we study it?”, International Organization, 1986.     
10) Yakın Dönemdeki Milliyetçilik Teorileri Llobera, J. , “Recent Theories of Nationalism”, ICPS Working Paper, Barcelona, 1999.
11) Avrupa’da Milliyetçilik, Popülizm ve Radikal Sağın Yükselişi Mudde, Cas, and C. R. Kaltwasser, “Studying Populism in Comparative Perspective: Reflections on the Contemporary and Future Research Agenda”, Comparative Political Studies, Vol.51, No. 13, 2018.
12) Avrupa Kimliği ve Türkiye-AB İlişkileri Öner, S.. “An Analysis of European Identity within the Framework of the EU: The Case of Turkey’s Membership”. In Christian Johannes Henrich and Wolfgang Gieler (eds.), Türkisches Europa-Europaische Türkei. Türken in Europa, turkisch-europaische Identitaten und turkische Politikbereiche vor dem Hintergrund der Beitrittsverhandlungen mit der Europaischen Union. Bonn: Scientia Bonnensis Pub., 2008.      
13) Pandemi ve Milliyetçilik F. Bieber, “Global Nationalism in Times of the Covid-19 Pandemic”,Nationalities Papers, 2020. Woods, et al., “Covid-19, Nationalism, and the Politics of Crisis: A Scholarly Exchange”, Nations and Nationalism, 2020.      
14) Dersin genel değerlendirmesi ve öğrenci sunumları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
Recommended readings:
Anthony Smith, National Identity, Penguin Pub., 1991.
E. Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780: Programme, Myth, Reality, Cambridge: Cambridge University Press, 1990.
Ernest Gellner, Nations and Nationalism, Cornell University Press, 2008.
Benedict Anderson, Imagined Communities, London: Verso Pub., 1991.
Eric Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780, Cambridge University Press, 1992.

Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 15
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 51
Sunum / Seminer 1 7
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler