SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3315 | Siyasi Düşünce I | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DAMLA BAYRAKTAR AKSEL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DAMLA BAYRAKTAR AKSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, siyasi düşünce tarihi araştırmasının ilk bölümüdür. Bu ilk bölümde, antik dönemden Aydınlanma dönemine kadar siyasi teorisyenlerin başlıca eserlerini ele alacağız ve iyi yaşam, devletin rolü, adaletin doğası, siyasi rejimler, vatandaşlık, özgürlük, hukuk ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyle ilgili bazı temel sorulara odaklanacağız. Ders ayrıca öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerini, analitik akıl yürütme ve yaratıcılıklarını desteklemeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle ders gereksinimleri arasında öğrencilerin kendi akıl yürütmelerini bir araya getirmeyi ve aynı zamanda tartışma becerilerinin geliştirilmesini desteklemeyi amaçlayan münazara yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Antik Yunan ve Antik Roman siyasi düşüncesinin, Orta Çağ ve erken modern Avrupa siyaset teorisinin temel kavramlarını ve sorularını tanımlar; 2. Bu sorulara verilen cevapları önemli düşünürlerle açıklar; 3. Zaman içerisinde bu kavramların tanımındaki sürekliliği ve değişimi tartışır; 4. Siyasi düşünce tarihini değerlendirirken Küresel Kuzey-merkezli ve erkek odaklı yaklaşımları eleştirel bakışla değerlendirir; 5. Modern politik yaşam için bu soruların alaka düzeyini değerlendirir. |
Antik Yunan ve Antik Roma siyasal düşüncesi (Sokrates, Platon, Aristoteles, Cicero), Orta Çağ’da siyasi düşünce (St. Augustine, Thomas Aquinas, Farabi, Ibn Haldun), modern döneme geçiş (Machiavelli), Toplum Sözleşmesine dair geleneksel ve yeni yaklaşımlar (Thomas Hobbes, John Locke, Jean Jacques Rousseau, Carole Pateman & Charles Mills). Dersin öğrenme yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, okuma, grup çalışması, simülasyon ve tartışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Siyasi Düşünce Tarihi Nasıl Okunur? | Skinner, Q. (1972). Motives, intentions and the interpretation of texts. New literary history, 3(2), 393-408. Babb, J. (2018). “2. The foundational thinkers (600-400 BCE). A World History of Political Thought. Edward Elgar Publishing. “How Should We Study the History of Political Thought”, In Coleman, J. (2000). A history of political thought (Vol. 1). Oxford: Blackwell, 13-20. Smith, Steven B. 2000. “Political Science and Political Philosophy: An Uneasy Relation.” PS: Political Science & Politics 33 (2): 189–91. |
3) | Antik Atina Demokrasisi & Sokrates’in Arayışı | Crito”, In Cooper, J. M., & Hutchinson, D. S. (Eds.). (1997). Plato: complete works. Hackett Publishing. “Apology”, In Cooper, J. M., & Hutchinson, D. S. (Eds.). (1997). Plato: complete works. Hackett Publishing. |
4) | Platon'un Ütopyası | “Book I” and “Book VII”, In Cooper, J. M., & Hutchinson, D. S. (Eds.). (1997). Plato: complete works. Hackett Publishing. Önerilen okumalar “Plato”, In Roberts, Peri and Sutch, Peter. (2012) An Introduction to Political Thought. Edinburgh University Press. |
5) | Aristoteles Siyaseti | “Book I” and “Book III”, In Reeve, C. D. C. (1998). Aristotle: Politics. Indianapolis: Hackett. “Aristotle”, In Roberts, Peri and Sutch, Peter. (2012) An Introduction to Political Thought. Edinburgh University Press. |
6) | Roma'da Siyasi Düşünce & Orta Çağ Dönemi | Atkins, J. (2018) “Chapter I The Roman Constitution in Theory and Practice” in Roman Political Thought. Cambridge University Press. “Book Eleventh”, in The City of God. (St. Augustine). https://www.gutenberg.org/files/45304/45304-h/45304-h.htm “The Virtuous City” (aphs. 57-67), In The political writings:" Selected aphorisms" and other texts. Cornell University Press, 2015 (al-Farabi). Önerilen okumalar Atkins, J. (2018) “Liberty and Related Concepts” in Roman Political Thought. Cambridge University Press. “Introduction” in Bowering, G. (Ed.). (2015). Islamic political thought: An introduction. Princeton University Press, pp. 2-23. |
7) | Ibn Haldun & Niccolo Machiavelli | Khaldun, I. (2015). The Muqaddimah: An Introduction to History-Abridged Edition. Princeton University Press, Chapter III (1-15). Machiavelli, N. (2009). Discourses on Livy. University of Chicago Press, pp. 7-14. Machiavelli, N. (2005). The Prince, trans. P. Bondanella, pp. 7-30. “Machiavelli”, In Boucher, D., & Kelly, P. (Eds.). (2017). Political thinkers: from Socrates to the present. Oxford University Press. |
8) | Ara Sınav | Bu hafta için okuma bulunmamaktadır. Öğrencilerin arasınav için hazırlanmış olması beklenmektedir. |
9) | Thomas Hobbes & Leviathan | “Of Commonwealth”, In Hobbes, T. (1996). Leviathan (ed. JCA Gaskin) Oxford: Oxford University Press, pp. 111-131. “Hobbes”, In Boucher, D., & Kelly, P. (Eds.). (2017). Political thinkers: from Socrates to the present. Oxford University Press. |
10) | Aydınlanma & Özgürlükler: John Locke | John Locke “Second Treatise”, In Locke, J. (2003). Two Treatises on Government, edited by Ian Shapiro, pp. 100-121. “Locke”, In Boucher, D., & Kelly, P. (Eds.). (2017). Political thinkers: from Socrates to the present. Oxford University Press. |
11) | Jean Jacques Rousseau ve Cumhuriyet Projesi | “Social Contract”, In Rousseau, J. J., & May, G. (2002). The social contract: And, the first and second discourses. Yale University Press, pp. 155-169. “Rousseau”, In Boucher, D., & Kelly, P. (Eds.). (2017). Political thinkers: from Socrates to the present. Oxford University Press. |
12) | Toplum Sözleşmesi: Gelenek, Yeniden Ortaya Çıkışı ve Gözden Geçirmeler | Pateman, C. (1988) “Patriarchal Confusions” in The Sexual Contract. Stanford University Press. Mills, C. (1999) “Introduction” in The Racial Contract. Cornell University Press. “CHAPTER THREE – Historical: Hobbes, Locke and Rousseau”, In Roberts, Peri and Sutch, Peter. (2012) An Introduction to Political Thought. Edinburgh University Press. |
13) | Münazara | Bu hafta için okuma bulunmamaktadır. Öğrencilerin münazara için hazırlanmış olması beklenmektedir. |
14) | KONU TEKRARI & SORU-CEVAP | Bu hafta için okuma bulunmamaktadır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The PPT files will be shared on ItsLearning following each class. ------- Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir. PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir. |
Diğer Kaynaklar: | Assignment guidelines are uploaded to Itslearning at the beginning of the semester. --- Ödevlere dair kılavuzlar dönem başında Itslearning’e yüklenir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 116 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Ödevler | 2 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 5 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 5 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 1 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 5 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 2 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 3 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 2 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 3 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 3 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 4 |