İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4224 | Endüstriyel Örgütler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Ek ders materyelleri: videolar, oyunlar, vs. |
Dersin Amacı: | Bu ders firmalar ile illgilidir. Aksak rekabetin olduğu piyaslarada firma davranışı ile ilgilenir. Pazar gücünün elde edilmesi, kullanılması, firmalar arası stratejik etkileşim ve devletin piyasalardaki rolü üzerine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Piyasa ekonomisinde kârın rolünü açıklayabilecek, 2.Optimum fiyatları belirleme sürecini ve fiyat ayrımcılığını anlayabilecek, 3.Firmalar arasındaki fiyat ve fiyat dışı rekabetin ekonomik refahı nasıl etkilediğini anlayabilecek, 4.Talep/arz analizini kullanarak sektör düzeyindeki değişiklikleri tahmin edebilecek, 5.Rekabetçi, oligopolistik ve tekelci piyasa modellerini analiz edin ve değerlendirebilecek, 6.Eylemlerinizin başkalarının eylemlerini nasıl etkilediğini tahmin etmek için oyun teorisini kullanabilecek, 7.Firmaların yapı ve davranışlarının ekonomik refahı nasıl etkilediğini ve bu sonuçların yapı ve davranışı etkilemek için nasıl geri bildirimde bulunduğunu analiz edin ve değerlendirebilecek, 8.Piyasa başarısızlığının kaynaklarını belirleyebilecek, 9.Hükümet rekabet politikasının rolünü açıklayabilecektir. |
Piyasa yapısı ve Pazar gücü, Fiyat ayrımcılığı ve tekel, Ürün ve kalite farklılaştırması, Statik ve dinamik oyunlar, Rekabeti engelleyici davranışlar, Birleşmeler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | PEPALL et al., Ch.1 |
2) | Temel mikroekonomi | PEPALL et al., Ch.2 |
3) | Pazar Yapısı ve Pazar Gücü | PEPALL et al., Ch.3 |
4) | Teknoloji ve Maliyetler | PEPALL et al., Ch.4 |
5) | Fiyat Ayrımcılığı ve Tekel | PEPALL et al., Ch.5,6 |
6) | Tekel Altında Ürün Çeşitliliği ve Kalitesi | PEPALL et al., Ch.7 |
7) | Emtia Paketleme ve Bağlantı Satışları | PEPALL et al., Ch.8 |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Statik Oyunlar: Miktar v. Fiyat Rekabeti | PEPALL et al., Ch.8 & 9 |
10) | Dinamik Oyunlar: İlk ve İkinci Hamleler | PEPALL et al., Ch.11 |
11) | Giriş Caydırma ve Avlanma | PEPALL et al., Ch.12,13 |
12) | Fiyat Sabitleme ve Tekrarlanan Oyunlar | PEPALL et al., Ch.14 |
13) | Yatay Birleşmeler | PEPALL et al., Ch.16 |
14) | Dikey ve Konglomera Birleşmeleri | PEPALL et al., Ch.17 |
Ders Notları / Kitaplar: | Industrial Organization: Contemporary Theory and Empirical Applications by PEPALL, RICHARDS and NORMAN, Blackwell Publishing, 4th or 5th edition. |
Diğer Kaynaklar: | The Economist Businessweek HBR |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |