ECO4211 Game Theory and StrategyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4211 Oyun Teorisi ve Strateji Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BORA ERDAMAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BORA ERDAMAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere orta düzeyde oyun teorisi bilgisi ve temel oyunları çözme konusunda bilgiler vermeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• stratejik durumları kesinlik altında analiz edebilecek,
• stratejik durumları belirsizlik altında analiz edebilecek,
• etkileşimli rasyonel karar alma prosedürlerini öngörülebilir şekilde irrasyonel karar alma prosedürleriyle karşılaştırma yeteneğini geliştirebilecek,
• kolektif seçim problemlerini analiz edebilecektir.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Ders Anlatımı, Okuma, Proje ve Tartışma şeklindedir.
Statik ve dinamik oyunlar, Oligopol, Girişi engelleme, Çevre sorunları ile ilgili anlaşmalar, deneysel iktisat

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve temel varsayımlar
2) Oyun Teorisinin Temel Kavramları ve Metodolojisi
3) Saf stratejilerde Nash dengesi
4) Eş zamanlı oyunlara örnekler • güzellik yarışması • mahkumlar ikilemi • cinsiyetler savaşı • eşleşen peniler • ültimatom oyunları
5) Karma strateji nash dengesi
6) Sıralı oyun örnekleri
7) Alt oyun mükemmel nash dengesi • ortak değer müzayedesi • limon oyunları pazarı • vickrey müzayedesi • eksik bilgi ve sosyal tercihler altında daralma
8) Vize Sınavı
9) Tekrarlanan oyunlar
10) Belirsizlik altında karar alma
11) Bayes oyun teorisi
12) Belirsizlik içeren oyunlara örnekler • ortak değer müzayedesi • limon oyunları pazarı • vickrey müzayedesi • eksik bilgi ve sosyal tercihler altında sözleşme
13) Mekanizma tasarım teorisi (giriş)
14) İnceleme ve Problem Çözme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: M. Osborne, An introducton to Game Theory, 1st Edition, Princton University Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  1
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 4
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  2
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 2
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 2
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  1
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 1
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 4
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  2
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 1
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 1