EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4563 | Türkiye Ekonomisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEYFETTİN GÜRSEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SEYFETTİN GÜRSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Türkiye Ekonomisi'nde işgücü piyasası dinamiklerini ve büyüme sorunlarını anlamak ve analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca iktisadi teorik modelleri Türkiye Ekonomisi'ne uygulama imkanı sağlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ekonomik büyüm kuramının temel ilkeleri ve büyüme muhasebesi metodolojisi, 2. Dünya tarihinde ekonomik büyüme deneyimlerine genel ve karşılaştırmalı bir bakış, 3. Osmanlı ekonomisi: kurumlar ve kapitalizmin gelişememesinin ve sanayi devriminin kaçırılmasının nedenleri, 4. Cumhuriyet döneminde alt dönemler itibariyle ekonomik büyüme performansları ve nedenlerinin analizi (büyüm muhasebesi kullanılarak) 5. Türkiye ekonomisinin yüksek ve sürdürülebilir ekonomik büyüme konusunda karşılaştığı başlıca sorunlar |
Giriş: Geçmişin ideolojik ve yapısal mirası 1. Türkiye Ekonomisi'nde Büyüme Sorunları 1. a) Neoklasik büyüme fonksiyonu 1. b) Türkiye Ekonomisi'nin geçmişteki büyüme performansı 1. c) Potansiyel büyüme oranı tahmini 1. d) Son kriz süresince büyüme performansı ve iyileşme 1. e) Potansiyel büyüme nasıl arttırılabilir? 2. Türkiye İşgücü Piyasası Dinamikleri 2. a) İşgücü dinamikleri 2. b) Büyüme-İstihdam ilişkisi 2. c) İşsizlik: Bugünü ve geleceği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Türkiye Ekonomisi'nde büyüme sorunları | |
3) | Neoklasik büyüme fonksiyonu | |
4) | Türkiye Ekonomisi'nin büyüme performansı | |
5) | Türkiye Ekonomisi'nin büyüme performansı | |
6) | Potensiyel büyüme oranı tahmini | |
7) | Son krizde büyüme performansı ve iyileşme | |
8) | Ara sınav | |
9) | Türkiye işgücü piyasası dinamikleri | |
10) | İşgücü piyasası dinamikleri | |
11) | Büyüme- istihdam ilişkileri | |
12) | Büyüme- istihdam ilişkileri | |
13) | İşsizlik: Doğası ve geleceği | |
14) | İşsizlik | |
15) | Ders tekrarı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları ve ilgili makaleler / Lecture notes and related articles |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 5 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 4 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 4 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 4 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 5 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 5 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 5 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 4 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 4 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 5 |