EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3512 | Finansal İktisat | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İBRAHİM ÜNALMIŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İBRAHİM ÜNALMIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ekonomi geçmişi olan öğrencilere finansal teorileri öğretmektir. Finans teorisindeki çığır açan gelişmeler, günümüzün küreselleşmiş finans dünyasını değiştirmiştir. Bu ders, modern finansal analizin temellerine kapsamlı bir giriş sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Varlık getirilerini anlayabilecek, 2. Risk ölçümlerini anlayabilecek, 3. Çeşitlendirmeyi açıklayabilecek, 4. Sistematik riski ve sistematik olmayan riski açıklayabilecek, 5. Portföy teorisini anlayabilecek. |
Dersin öğretim yöntemleri; Anlatım, Okuma, Vaka Çalışması, Proje, Konuk/Uzman Daveti Tartışma şeklindedir. Bu ders kapsamında, öğrenciler, döviz kurlarının tanımlarını, rejimlerini, kısa ve uzun vadede döviz kurlarını belirleyen dinamikleri teorik modeller çerçevesinde öğrenirler, ödemeler dengesinin ulusal hesaplarla ilişkisini görürler. Öğrenciler değerlendirme olarak ara sınav ve bir sözlü sınav dışında ilgili kavramları kullandıkları bir final projesi hazırlığı yaparlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yatırım Çevre | Chapter 1 |
2) | Varlık Sınıfları ve Finansal Araçlar | Chapter 2 |
3) | Risk ve Getiri | Chapter 3 |
4) | Sermaye Tahsisi | Chapter 4 |
5) | Optimum Risk Portföyler | Chapter 5-6 |
6) | Endeks Modelleri | Chapter 7 |
7) | Sermaye Varlık Fiyatlandırma Modelleri | Chapter 8 |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Verimli Piyasa Hipotezi | Chapter 9 |
10) | Sermaye Değerleme Modelleri | Chapter 10 |
11) | Sermaye Değerleme Modelleri 2 | Chapter 11-12 |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Zvi Bodie (Boston University), Alex Kane (University of California), Alan J. Marcus (Boston College), the latest edition. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 4 |
2) | Piyasaların, endüstrinin ve piyasa düzenleme politikalarının özelliklerini anlama. | 5 |
3) | Farklı ekonomik bakış açılarını anlayarak küresel ekonomik olayları açıklama yeteneği kazanma. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye etkisini ve ekonominin siyasete etkisini analiz etme yeteneği. | 1 |
5) | Ekonomik sorunlara çözüm üretme ve karşıt politika önerilerini değerlendirme yetkinliği kazanma. | 3 |
6) | Yeni ekonomik gelişmeleri ve yaklaşımları anlama ve değerlendirme. | 4 |
7) | Ekonomik haberleri ve gelişmeleri yazılı, sözlü ve grafiklerle aktarabilme becerisi kazanma. | 4 |
8) | Ekonomik sorunlara yönelik planlı çözümler üretme yetkinliği. | 1 |
9) | Sayısal ve sözel becerileri kullanarak ekonomik varsayımları destekleyici bulgular sunma yetkinliği. | 4 |
10) | Yabancı dil kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurabilme yetkinliği. | 3 |