ECO2062 Applied StatisticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2062 Uygulamalı İstatistik Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Tanımlayıcı ve yorumlayıcı istatistik tekniklerinin uygulanması ve yorumlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Örneklem dağılımı kavramı ve dağılımların kullanılarak olasılık hesapları
2. Populasyon ortalaması ve oranları için güven aralığı oluşturulması
3. Hipotez testlerini temel özellikleri ve anakütle ortalaması ve oranı için hipotez testleri
4. Ortlamalar ve oranların farkları için hipotez testler
5. Varyans analizleri
6. Ki-kare test uygulamaları
7. Basit regresyon analizlerinin nasıl kullanıcalağı ve sonuçların nasıl yorumlanacağı

Dersin İçeriği

Örneklem ve örneklem dağılımları
Örneklem dağılımlarının özellikleri
Nokta ve aralık tahmini
Anakütle ortalaması için güven aralığı
Anakütle oranı için güven aralığı
Tek örneklem için hipotez testlerin temel özellikleri
Ortalama ve oran için hipotez testleri
İki-örneklem: Ortalama testi
İki-örneklem: Oran testi
Tek yönlü varyans analizi
Çift yönlü varyans analizi
Ki-kare ve parametrik olmayan testler
Basit regresyona giriş

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örneklem ve örneklem dağılımı
2) Nokta ve aralık tahminleri
3) Örneklem dağılımın özellikleri
4) Anakütle ortalaması için güven aralığı
5) Anakütle oranı için güven aralığı
6) Tek örneklem için hipotez testlerinin temel özellikleri
7) Ortalam ve oran için hipotez testi
8) Ders tekrarı
9) İki örneklem: Ortalama farkları için testler
10) İki örneklem: oran farkları için testler
11) Varyans analizi
12) Ki-kare testleri ve parametrik olmayan testler
13) Basit regresyona giriş
14) Ders tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Basic Business Statistics Concepts and Applications
Mark L. Brenson, David M. Levine, Timothy C. Krehbiel, Pearson Education Prentice Hal.
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.