ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2061 | İstatistik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN Prof. Dr. SELİM ZAİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | istatistiğin temel konularını anlamak ve tanımlayıcı istatistiklerin hesaplamaları ile birlikte kullanım alanlarını görmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi tamamlayan öğrenci, 1. veriyi sınıflandırarak okuyup yorum yapabilir 2. tanımlayıcı istatistikleri Excel aracılığı ile hesaplayıp görselleştirebilir ve bu özet ölçütleri yorumlayabilir 3. temel olasılık konusunu anlayabilir 4. rassal değişkenleri ve bu rassal değişkenlerin olasılık dağılımlarının temelini tanımlayabilir 5. Excel programında olasılık ve olasılık dağılımları ile ilgili araçları kullanabilir |
Giriş ve Veri toplama Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Kategorik Verinin Düzenlenmesi) Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Frekans dağılımı) Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Numerik Verinin Düzenlenmesi) Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Merkezi Eğilim Ölçütleri) Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Varyasyon Ölçütleri) Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Z-değeri ve Dağılımın Şekli) Temel Olasılık (Kavramlar) Temel Olasılık (Kavramlar, Basit ve Ortak Olasılık) Temel Olasılık (Koşullu Olasılık) Kesikli Olasılık Dağılımları (Temel Kavramlar ve Beklenen Değer) Kesikli Olasılık Dağılımları (Binom ve Possion Dağılımı) Sürekli Olasılık Dağılımları (Normal Dağılım) Sürekli Olasılık Dağılımları (Uniform ve Üstel Dağılım) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve veri toplama | |
2) | Verinin Tanımlanması için Grafik Kullanımı | |
3) | Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması | |
4) | Verinin tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması Varyasyon ölçütleri Şekil Ölçütleri Z-skoru | |
5) | Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması (kovaryans) | |
6) | Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması - Excel uygulaması | |
7) | Olasılık Yöntemleri | |
8) | Olasılık Yöntemleri | |
9) | Olasılık Yöntemleri | |
10) | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
11) | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
12) | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
13) | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
14) | Ortak Olasılık Dağılımları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Statistics for Business and Economics, Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, 9th Edition, Pearson. (NCT) |
Diğer Kaynaklar: | • Statistics for Business and Economics, Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, 9th Edition, Pearson. (NCT) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 4 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 2 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 3 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 3 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 4 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 3 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 4 |